خبرگزاری کار ایران

آخرین ادعاهای رییس‌جمهور مستقر آمریکا علیه ایران؛

چشم‌انداز سوریه با ادامه حملات هوایی حامیان بشار اسد، تلخ است

باراک اوباما مدعی شده که چشم انداز سوریه تا زمانی که روسیه و ایران به حملات هوایی ادامه می‌دهند، تلخ است.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، رییس‌جمهور آمریکا مدعی شد نسبت به چشم‌انداز صلح در جنگ سوریه تا زمانی که ارتش سوریه به همراه روسیه و ایران به حملات هوایی‌شان در غرب حلب ادامه می‌دهند. بدبین است و این امر موجودیت گروه‌های اپوزیسیون میان‌‌رو و امکان کار با این گروه‌ها را غیر‌ممکن کرده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، اوباما در نشست سالانه کشورهای کرانه اقیانوس آرام در پرو مدعی شده که ائتلاف حامی بشار اسد در دمشق بدون توجه به وضعیت غیرنظامیان به بمباران هوایی ادامه می‌دهد.

او همچنین در ادعایی بدون مستند گفت تا زمانی که روسیه و ایران بر تصمیمشان مبنی بر حمایت از اسد و ادامه بمباران هوایی بدون توجه به وضعیت غیرنظامیان، زخمی و کشته شدن کودکان و تخریب مدارس و بیمارستان‌ها در حلب ایستادگی می‌کنند، رسیدن به راهی که در آن بتوان با گروه‌های اپوزیسیون میانه‌رو همکاری کرد و آن‌ها را آموزش داد، برای مدت زمان طولانی به تعویق می‌افتد.

اوباما همچنین گفته که در این مرحله ما نیاز به تغییراتی در نحوه تفکرمان برای پایان دادن به این وضعیت داریم. هیچ شکی نیست که با این وضعیت نیروهای افراط‌گرا به کارشان در اطراف و درون سوریه ادامه می‌دهند؛ چرا که هنوز آشوب‌ها به قوت خود باقی است.

به گزارش ایلنا، اوباما در ماه ژانویه جای خود را به دونالد ترامپ خواهد داد. رییس‌جمهور منتخب این دوره مردم آمریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش از دوران جدید روابط و همکاری‌ها با روسیه حرف زده بود و قول داده سیاست‌های جدید با سیاست‌های دولت فعلی متفاوت باشد.

ترامپ همچنین در مورد انطباق بیشتر سیاست‌های آمریکا با دولت بشار اسد در نابودی گروه‌های شورشی نیز شعارهایی داده بود.

اینترنشنال بیزینس تایمز نوشته که در دوران اوباما سازمان سیا به شورشیان در سوریه سلاح و آموزش های نظامی داده بود. این اقدامات سیا در راستای همکاری با ترکیه و عربستان سعودی و قطر و اردن بوده است.

این رسانه به بیان مواضع سخت سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید  نسبت به حملات هوایی در سوریه پرداخته و گفته روسیه باید اعمال خشونت در سوریه را متوقف کند.

دولت سوریه چندی پیش طرح اعطای حاکمیت حلب شرقی را رد کرده است، گفته این درخواست حق حاکمیت ملی و تعیین سرنوشت  را نقض می‌کند.

کد خبر : ۴۳۰۸۸۸