خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور؛

مرکز ارتباطات مردمی استان البرز افتتاح شد

با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری، سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در استان البرز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، شریعتمداری قبل از افتتاح سامانه ۱۱۱ با حضور در مقابل یادمان شهدای استان البرز با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای استان ادای احترام کرد.

در مراسم افتتاح سامانه سامد استان البرز جمعی از مسئولان کشوری و استانی همچون سیدحمید طهائی استاندار البرز، اسماعیل سماوی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، فرمانداران شهرستان‌های استان البرز، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان البرز، برخی از اعضا شورای شهر البرز و جمعی از خانواده شهدا حضور داشتند.

شریعتمداری در مراسم افتتاح مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: رییس‌جمهور بیش از ۳۰ سفر داشته‌اند که در کل سفرها تا کنون مرکز ارتباطات مردمی با فعالیت بیش از هزار نفر در حوزه ستادی و ۲۷ هزار نفر کارشناس از دستگاه‌های اجرایی مختلف، دولت را همراهی کرده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مجموع سفرهای استانی یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۷۴ پیام تلفنی دریافت شده است، گفت: به اغلب این پیامها متناسب با بضاعت دولت رسیدگی شده است.

شریعتمداری همچنین با بیان اینکه در سفرهای استانی یک میلیون و ۶۳ هزار و ۷۵۰ نامه دریافت شده است، افزود: ۲۲ هزار و ۵۲۶ مورد خاص و نادر در استانها که به مراکز ارائه شده بود، مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته است.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه امروز یکی از خدمات نوآورانه دولت خدمتگزار یازدهم در استان البرز افتتاح شد گفت: این مرکز بر پایه اندیشه و تدبیر شکل گرفته است و افراد زیادی در ایجاد این فکر و انگیزه نقش داشتند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: این آخرین سفر رییس جمهوری در دور اول است و آخرین سامانه مرکز ارتباطات مردمی در دور اول سفرهای استانی افتتاح می‌شود که در این رابطه از سوی مسئولان مربوطه اقدامات مجدانه و شایسته ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به حدیث قدسی که بر سر در این ستاد نصب شده است گفت در این حدیث آمده «مردم خانواده من هستند، پس محبوبترین آنان نزد من کسانی هستند که با مردم مهربان تر و در راه برآوردن نیازهای آنان کوشاتر باشند» که بر مبنای این حدیث دریافت عزتمندانه نظرات، پیشنهادات و مشکلات مردمی از طریق این مرکز از افتخارات دولت یازدهم به شمار می رود.

شریعتمداری با بیان اینکه در این جمع کانونی از نور و نشاط حاضر است گفت: جمع بزرگی از کارشناسان از افراد کاردان و متخصص استان هستند که در ۴ شیفت ۲۲۰نفره اقدام به دریافت نظرات، مطالبات و پیشنهادات مردم می کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ بیکاری استان البرز ۱۲.۹ درصد است که از میزان متوسط کشوری بالاتر است، عنوان کرد: در ۲ مرحله نظرسنجی صورت گرفته از مردم استان البرز مهمترین مشکل مردم بیکاری و ایجاد اشتغال عنوان شده است و موضوع اشتغال یک موضوع ملی است که حل آن در گرو سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه دومین مسئله در نظرسنجی از مردم البرز مسئله ترافیک است، افزود : استان البرز ۱۷ استان را به هم وصل می‌کند.

شریعتمداری در ادامه استان البرز را دارای ظرفیت های بسیار ویژه ای دانست و گفت:‌ این استان در کنار تهران است و بخشی از بار پایتخت را به دوش می کشد و در حوزه صنعتی نیز ۳۵۰۰ واحد وجود دارد که در طی دوره یازدهم اهتمام ویژه ای برای راه اندازی واحد های آسیب دیده وجود داشته است.

شریعتمداری گفت: ۸ مرکز مهم تحقیقاتی از مجموع ۱۰ مرکز کشور و ۳ معاونت در حوزه وزارت جهاد کشاورزی در البرز مستقر هستند همچنین سازمان ملی استاندارد نیز در این استان است.

وی با اشاره به اینکه البرز در حوزه صنعت و کشاورزی توانایی های ویژه ای دارد افزود: فرودگاه پیام در صورتی که استفاده جامع از آن صورت گیرد ظرفیت بزرگی محسوب می شود همچنین این استان دارای بزرگترین مراکز علمی با ۱۳۰ هزار دانشجو و ۲۵۰۰ عضو هیات علمی و بیش از ۴۳۰ دانش اموز است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم شریعتمداری از پدر شهید حسین فهمیده، پدر شهیدان شریفی، جلال مقامی استاد گویندگی و جمعی از دانش آموزان قهرمان المپیاد ریاضی تقدیر به عمل آورد.

پس از پایان مراسم افتتاح مرکز ارتباطات مردمی در استان البرز دکتر شریعتمداری به همراه استاندار این استان، به طور جداگانه به دو تماس تلفنی پاسخ دادند.

کد خبر : ۴۲۹۴۰۲