خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

دستور «عدم مقابله با عوامل حمله به سفارت عربستان» به ناجا داده نشده بود

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: دستور «عدم مقابله با معترضان سفارت عربستان» از سوی استانداری صادر نشده بود.

سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضوع تعرض به سفارت عربستان و در پاسخ به اینکه آیا به نیروی انتظامی دستور داده شده بود کاری با حمله‌کنندگان نداشته باشند، گفت: نیروی انتظامی مکلف است از سفارتخانه‌ها محافظت کند و اگر نقصی در این زمینه وجود داشته باشد، باید پاسخگو باشند اما خوشبختانه در این موضوع دستگاه قضایی ورود پیدا کرده است و متخلفان را شناسایی و محاکمه کرد. نتایج آن هم باید اعلام شود تا افکارعمومی از این موضوع مطلع شوند.

او ادامه داد: آنچه  مسلم است این است که حمله به سفارتخانه‌‌‌ها مورد حمایت هیچ یک از ارکان رسمی نظام قرار نگرفت. حتی رهبری از این رفتار ابراز ناخشنودی کردند. اینکه افرادی بخواهند در کشوری که قانون در آن حکمفرماست، رفتارهای فراقانونی داشته باشند، به هیچ وجه مورد قبول ارکان نظام نیست و قوه قضاییه هم با این موضوع برخورد لازم را انجام می‌دهد.

چاوشی تاکید کرد: اگر نیروی انتظامی بخواهد از جانشین فرماندهی کل قوا دستور بگیرد، قطعا وزارت کشور چنین دستوری نداده است و مخالف این موضوع بوده است. طبیعتا  فرماندهان نیروی انتظامی هم نمی‌توانند فارغ از سیاست‌های وزارت کشور عمل کنند. این مطالب فرافکنی‌هایی است که از سوی برخی متهمان این پرونده مطرح می‌شود و وجهی ندارد.

او گفت: حتی بر فرض اینکه پلیس از این حادثه اطلاع نداشته و در آنجا هم حضور نداشته باشد، باز هم دلیل نمی‌شود یک عده به سفارتخانه‌ای حمله کنند. فراموش نکنیم حمله به سفارت عربستان در شرایطی صورت گرفت که آل سعود، شیخ نمر و اصحاب وی را قتل عام کرده بودند و حرکتی در سطح جهان علیه سعودی‌ها در حال شکل‌گیری بود که این موضوع کل جریان خبری دنیا را به نفع آل‌سعود و علیه جمهوری اسلامی ایران تغییر جهت داد. این آسیب بزرگی به سیاست خارجی کشور ما بود که توسط یک عده جاهل اتفاق افتاد.

کد خبر : ۴۲۵۱۶۲