خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی: /مخالف/

بحث کارآیی در تغییر وزرا مطرح نیست/ دانش‌آشتیانی موسس حزب مشارکت است

نماینده ورامین در مخالفت با دانش‌آشتیانی گفت: آقای رئیس‌جمهور حرف منتقدان را گوش دهید ما حرف مردم را می‌زنیم مگر مردم در دولت شما به من رای ندادند؟ به رای مردن احترام بگذارید. ما انقلابی نفهم هستیم ؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در جلسه علنی امروز و در مخالفت با دانش‌آشتیانی گفت: در شرایطی که دانش‌آشتیانی عضو شورای برنامه‌ریزی کتب درسی شد، درس شهید فهمیده از کتب درسی حذف شد. شهید رجایی و باهنر دو الگوی مردم‌سالاری دینی هستنداما در این جلسه برخی منسوب به شهید رجایی شدند.

حسینی گفت: نخست وزیر دوره جنگ سر فتنه بود.  آقای منتظری فقیه بود و فاسد شد. او را به خانواده علما منسوب نکنید.

نماینده ورامین در پاسخ به اعتراض برخی نمایندگان که می‌گفتند مرتبط صحبت کند، تاکید کرد: در مورد دانش‌آشتیانی و اظهار نظر موافقان این حرف‌ها را می‌گویم شما می‌خواهید جوّ را بر هم بزنید؟

او افزود: آقای رئیس جمهور شما که هیچ وقت صحبت نمایندگان را گوش نمی‌دهید و پس از صحبت‌های خود جلسه را ترک می‌کنید. این بار حرف ما را گوش کنید. شما گفتید از نقد استقبال می‌کنید، برای همین من مطالبی را گفتم. امیدوارم فردا به جهنم حواله نشوم و محکوم به بیسوادی و انقلابی‌های نفهم نشوم.

نقوی حسینی گفت: آقای رئیس‌جمهور حرف منتقدان را گوش دهید ما حرف مردم را می‌زنیم مگر مردم در دولت شما به من رای ندادند؟ به رای مردم  احترام بگذارید. ما انقلابی نفهم هستیم؟ امروز آموزش و پروش گرفتار است. معلم‌ها فراموش شدند حق آموزش و پرورش نیست که با آن بازی شود. مسکن فرهنگیان رها شده صندوق ذخیره‌شان وضع مناسبی ندارد. مطابق تعریف جدیدی که رییس جمهور امروز داشتند،  این اختلاس نیست که هشت هزار میلیارد این ملت را ببرند و بگویند این را به سی نفر وام دادیم؟ به ما می‌گویند نفهم‌ها، می‌گویند  اختلاس در دولت یازدهم هشت هزار میلیارد تومان نیست. پس این چه چیزی است که هشت هزار میلیارد را به سی نفر می‌دهند؟ آیا وام این است، این اختلاس نیست؟

او ادامه داد: چرا مخالفان درباره این نکات توضیح نمی‌دهند دانش آشتیانی موسس حزب مشارکت و عضو مجلس ششم و فراکسیون مشارکت است او  عضو ستاد انتخابات معین و  امضاکننده بیانیه‌های مختلف در فتنه ۸۸ است که اسناد آن موجود است. ایشان بورس دولت آقای هاشمی رفسنجانی بودند و در مدرسه ایرانیان تدریس می‌کند در حالی که معلمان برای اعزام به خارح مراحل سختی را طی می‌کنند. در آن مدرسه خواهر یک شهید گزارشی از عملکرد آن فرستاده و همکاران ببینند که به چه کسی رای می‌دهند. اسناد مالی نیز تقدیم می‌کنم و البته صلاح نمی‌دانم که این‌ها را مطرح کنم.

نماینده مردم ورامین و قرچک افزود: کسی که در دل و قلبش راضی به شکست دولت انقلاب اسلامی باشد، صهیونیست است. ما نمی‌خواهیم دولت شکست بخورد. ما دماغ دشمنان ایران را به خاک مالیدیم. ما می‌خواهیم دولت موفق باشد. دولت مربوط به نظام جمهوری اسلامی است. دلمان می‌خواهد وزیری انتخاب شود که تدین داشته باشد. قحط‌الرجال که نیست. همکاران عزیزی امروز روز امتحان مجلس دهم است. مجلس نهم در مقابل فتنه ایستاد، مگر دولت جزو نظام نیست؟ فقط قوه قضاییه و مجلس جزو نظام است؟ به فتنه‌گرانی که عامل آمریکا بودند و چهره نظام را خونین کردند به این عوامل رای ندهید.

نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و قرچک گفت: مردم امروز بیکار هستند، مردم امروز رونق می‌خواهند، جوانان ما با دکتری و فوق لیسانس بیکارند. ترمیم باید اینجاها انجام می‌شد. دولت چه مسیری در پیش گرفته است؟ در همین مجلس دهم آقای فانی قرار بود استیضاح شود، اما دولت با برکناری او فرار به جلو کرد. درباره تغییر آقایان گودرزی و جنتی،  بحث اصلا  کارآیی نبود، بلکه بحث کنسرت و مسایل دیگری بود. این اقدام دولت ترمیم نیست و پاسخ به مطالبات ملت نیست. بنده استاد تربیت معلم بودم به عنوان معلم می گویم که آقای دولت با آموزش و پرورش این کار را نکنید. آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست.

نماینده مردم ورامین با اشاره به اینکه دانش آشتیانی  یک بازیگر سیاسی است، گفت: شنا نمایندگان چگونه می‌خواهید به او رای بدهید؟ من در گورم باید پاسخگوی رأیم باشم. ما به مردم وعده دادیم که از ولایت حفط کنیم و  در مقابل فتنه بایستیم.

وی با بیان اینکه دانش بازیگر نقش فتنه بوده است، بیان کرد:  اسناد فتنه را داریم. می‌خواهید فیلم او را نشان بدهیم؟ دانش آشتیانی اولین مدیر مدرسه از بین ۳ هزار در تهران بوده که بازداشت شده است.

نقوی حسینی ادامه داد: آقای رییس جمهور چرا کارت زرد مجلس قبل را دوباره به مجلس معرفی می‌کنید؟ آیا بین ۱ میلیون معلم کسی شایسته نیست؟ آیا این حاشیه‌سازی نیست؟ شما که شعار عقل‌گرایی می‌دهید، آیا این عقل‌گرایی است؟ آموزش و پرورش باید اینگونه صدمه بخورد؟ معلمان انگیره خود را از دست داده‌اند، لذا از نمایندگان درخواست دارم به دانش آشتیانی رای ندهند.

کد خبر : ۴۲۴۶۸۲