خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس، دولت را درگیر حاشیه‌ نمی‌کند/ وزرای پیشنهادی مورد حمایت فراکسیون امید هستند

عضو هیات رییسه سیاست داخلی فراکسیون امید در مجلس دهم با انتقاد از استفاده ابزاری تندروها از دغدغه‌های رهبری برای پیشبرد منافع جناحی، نسبت به اخذ رای‌اعتماد هر سه وزیر پیشنهادی ابراز امیدواری کرد و با تاکید بر این‌که نباید پیشرفت کشور را بخاطر حوادث سال ۸۸ متوقف کنیم، گفت: روابط دولت و فراکسیون امید رو به بهبودی است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به معرفی سه گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی ازسوی رییس‌جمهور اعلام کرد: به نظر می‌رسد باتوجه به واکنش اولیه صحن مجلس هنگام اعلام وصول و قرائت نامه رییس‌جمهور ازسوی هیات رییسه مجلس، هر سه گزینه پیشنهادی موفق به اخذ رای‌اعتماد شوند.

مجلس صلاح نمی‌داند دولت را درگیر مسائل حاشیه‌ای کند

او با بیان این‌که هیچ‌گونه واکنش منفی علنی ازسوی نمایندگان انجام نگرفت، خاطرنشان کرد: استدلال عموم نمایندگان این است که صلاح نیست در مدت کوتاه باقی‌مانده تا پایان دوره نخست ریاست‌جمهوری روحانی، کشور را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنیم و بهتر است با اعتماد به این سه وزیر، عملکردشان را مورد نظارت دقیق‌تر قرار دهد.

تندروها در مجلس دهم در اقلیت هستند

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره احتمال مخالفت معدود اصولگرایان تندروی مجلس دهم با وزرای پیشنهادی، یادآور شد: واقعیت این است که افراد تندرویی همچون کریمی‌قدوسی در مجلس دهم در اقلیت مطلق قرار دارند و عموم نمایندگان با رویکردی عقلانی به مسائل نظر دارند و نسبت به مصالح و منافع ملی نگاهی متفاوت از این اقلیت دارند.

اکثر نمایندگان با استفاده ابزاری از نفوذ برای پیشبرد منافع جناحی مخالف هستند

عضو هیات‌رییسه کمیته سیاست داخلی فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به سوال سه نماینده اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری از وزیر اطلاعات در نشست علنی روز گذشته مجلس درباره پروژه نفوذ و ادعای آن‌ها درخصوص نفوذ در بدنه دولت و همچنین رسانه‌ها و مطبوعات، گفت: اکثریت مجلس دهم نسبت به مسئله نفوذ که دغدغه مقام معظم رهبری است، حساسیت ویژه دارند و این مسئله و دیگر دغدغه‌های رهبری را پیگیری می‌کنند اما با استفاده ابزاری از نفوذ برای پیشبرد اهداف و منافع جناحی مخالف هستند.

میرزایی همچنین در واکنش به سوءاستفاده برخی نمایندگان از حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ اعلام کرد: این جریان حداقلی تندرو از دغدغه‌های مقام معظم رهبری استفاده ابزاری می‌کنند و این درحالی است که انتخابات سال ۸۸ تجربه اشتباهی بود که باید پشت سر گذاشته شود.

نباید پیشرفت کشور را بخاطر حوادث سال ۸۸ متوقف کنیم

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید روند پیشرفت کشور را بخاطر مسائل مربوط به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ متوقف کنیم و درست نیست این مسائل را ابزاری برای افتراق میان نیروهای انقلابی که داخل نظام خدمت می‌کنند، قرار دهیم.

او در پاسخ به سوالی دیگری درباره کارنامه سه گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور یادآور شد: به هر حال، هر سه گزینه از همفکران دکتر روحانی هستند و رییس‌جمهور حق دارد از میان گزینه‌های نزدیک به خود افرادی را به‌عنوان وزیران و اعضای کابینه دولت انتخاب کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام همچنین با تاکید بر لزوم تعامل میان دولت و مجلس، اظهار داشت: مجلس باید با بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی و با درنظر توجه به برنامه‌ریزی دو فراکسیون اصلی مجلس اعم از «امید» و «مستقلان ولایی» برای دیدار با این سه وزیر پیشنهادی، به نظر می‌رسد که هر سه نفر موفق به اخذ رای‌اعتماد شوند.

هر سه وزیر پیشنهادی کارنامه پرباری دارند

عضو هیات‌رییسه کمیته سیاست داخلی فراکسیون امید در مجلس دهم یادآور شد: هر سه گزینه پیشنهادی، کارنامه خوب و پرباری دارند و سال‌های متمادی در بخش‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی خدمت کرده‌اند و باید منتظر بمانیم که چه برنامه‌هایی دارند و در برابر انتقاد‌ها چگونه از خود دفاع می‌کنند.

گلایه فراکسیون امید از دولت درون‌خانوادگی است

او در پاسخ به سوال دیگری درباره معرفی یکباره سه گزینه پیشنهادی و تعامل ضعیف دولت با مجلس و به‌ویژه به فراکسیون امید گفت: دولت با فراکسیون امید تعامل خوبی دارد؛ البته انتظار فراکسیون امید از دولت درباره این‌که باید پیش از معرفی سه گزینه پیشنهادی، توجه بیشتری به نظرات نمایندگان می‌کرد، انتظار طبیعی و بجایی است اما واقعیت این است که این گلایه‌ها درون‌خانوادگی است.

هر سه وزیر پیشنهادی در چارچوب اصلاح‌طلبی و موردحمایت فراکسیون امید هستند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این حال، این گلایه‌ها تاثیری در جهت‌گیری رای نمایندگان فراکسیون امید نخواهد داشت؛ چراکه رویکرد کلی این فراکسیون حمایت از برنامه‌های دولت بوده و این سه گزینه پیشنهادی نیز در چارچوب گفتمان اصلاح‌طلبی قرار داشته و مورد حمایت فراکسیون امید خواهند بود.

روابط دولت و فراکسیون امید رو به بهبودی است

میرزایی در پایان با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت تعامل دولت و فراکسیون امید تصریح کرد: روابط دولت با فراکسیون امید در حال عبور از این مرحله است و واقعیت این است که میان دولت و فراکسیون امید هیچ مشکل خاصی که غیرقابل حل باشد، وجود ندارد.

کد خبر : ۴۲۲۵۷۹