خبرگزاری کار ایران

حسین‌زاده به ایلنا خبر داد؛

تشکیل کمیته‎‌های تخصصی متناسب با سه وزیر پیشنهادی/ جلسه امروز کمیته‌ها با سه وزیر پیشنهادی

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس از تشکیل کمیته‌های سه‌گانه این فراکسیون برای تصمیم‌گیری درباره سه وزیر پیشنهادی خبر داد.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به معرفی سه گزینه پیشنهادی از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی برنامه‌های وزرای جدید خبر داد و گفت: برخلاف عرف لابی‌گری‌هایی که در مجلس وجود دارد، تصمیم گرفتیم ساختاری ترسیم کنیم که به خروجی‌های واقعی‌تر و تصمیم‌گیری‌های منصفانه‌تری دست پیدا کنیم.

او گفت: بر این اساس سه کمیته فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان در فراکسیون امید تشکیل شد که در هر کمیته حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر عضویت خواهند داشت.

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در تشریح وظایف کمیته‎های سه‎‎‌گانه اعلام کرد: این کمیته‌ها ابتدا باید وظایف هر وزارتخانه را تعیین کنند، سپس برنامه‌های وزرا را با این وظایف قانونی هر وزارتخانه تطبیق دهند و مشخص کنند این برنامه‌ها تا چه میزان در چارچوب وظایف قانونی وزارتخانه‌ها است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم اضافه کرد: همچنین قرار است در گام بعدی مشخص شود که برنامه‌های اعلام شده تا چه میزان قادر به حل مشکلات جامعه هدف است و چه مقدار قادر به ترمیم مشکلات است و در‌‌نهایت نیز کمیته‌ها مشخص می‌کنند سابقه و کارنامه سه وزیر پیشنهادی تا چه میزان با کار تخصصی در هر وزارتخانه مطابقت دارد.

حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: کمیته‌ها امروز با هر سه وزیر تشکیل جلسه می‌دهند و پس از تهیه گزارش خود و اعلام این گزارش در نشست مجمع عمومی که احتمالاً روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، سعی خواهیم کرد ساختاری برای قرائت گزارش، اظهارنظر موافقان و مخالفان و در‌‌نهایت رای‌گیری برای تصمیم‌گیری درباره نظر فراکسیون درباره هر یک از وزرا تعیین کنیم.

کد خبر : ۴۲۲۴۴۹