خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

دشمنان دست از کینه‌توزی برنداشته‌اند/ بنیان‌های قدرت را باید تقویت کرد

وزیر دفاع گفت: نظام سلطه با تهاجم بر مبانی دینی و توسعه فرهنگ خود می‌خواهد نسل جوان را از ما بگیرد و رنگ و بویی بیگانه به آن دهد اما پاسخ نسل جوان «نَه» بزرگ بوده است و می‌بینیم هر روز اعتقاد، تلاش و مجاهدت افزون‌تر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان پسرانه توحید با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز دفاع مقدس اظهار داشت: معنویت و دینداری شاخص جدی جبهه‌های جنگ بود. همه دنیا جمع شدند تا ملت ما را از پیگیری‌ آرمان‌های خود باز دارند اما ملت ما با ایستادگی، خطرپذیری و پرداخت هزینه‌های مادی و انسانی هرگز از آرمان‌های خود دست نکشید.

او ادامه داد: دفاع مقدس مظهر از خودگذشتگی بود. همه مردم ما از هر طبقه‌ای که بودند مال، اعتبار و فرزندان خود را به صحنه آوردند و حضوری تمام عیار در دفاع از کشور داشتند.همچنین مسئولین نظام نیز پا به پای مردم حضور پررنگ خود را نشان دادند.

دهقان افزود: دشمنان ما تلاش کردند حضور ملت ما را در سایه عملیات نظامی سست کنند و نوعی از روحیه مخالفت با سیاست حاکمه در درون جامعه ایجاد کنند اما نه تنها چنین دستاوردی برای آنها ایجاد نشد بلکه سیل جوانان به جبهه‌ها سرازیر شد و نهایتاً می‌توان گفت دفاع مقدس تبلور تدبیر، حکمت و امدادهای غیبی بود.

او گفت: امروز نیز دشمنان ما دست از کینه‌توزی برنداشتند و ما باید بنیان‌های قدرت را در مقابل دشمنان‌مان تقویت کنیم. یکی از مهمترین آنها توسعه علمی و بسط دانش در درون جامعه است یعنی هرچه از علم‌ بهره‌مندتر و فرهنگ قوی‌تری داشته باشیم و مانند یک ید واحد در دفاع از نظام عمل کنیم به موفقیت نزدیک‌تریم و دشمنان خود را ناامید خواهیم کرد.

وزیر دفاع خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما دانش‌آموزان باید در مرزهای اعتقادی،‌ اقتصادی،‌ علمی و فناوری حضور یافته و برای کشور ظرفیت‌سازی و قدرت‌آفرینی کنید؛ نسل شما تحویل‌گیرنده نظام و مصادر آن از نسل‌های اول و دوم است.

دهقان در پایان گفت: از شما دانش‌آموزان می‌خواهم خود را در ابعاد شخصیتی و مادی قوی کنید و همه سرمایه و داشته‌های خود را به لحاظ ذهنی و جسمی بکار ببندید زیرا تنها چیزی که برگشت ندارد عمر انسانی است. امروزه نظام سلطه با تهاجم بر مبانی دینی و توسعه فرهنگ خود می‌خواهد نسل جوان را از ما بگیرد و رنگ و بویی بیگانه به آن دهد اما پاسخ نسل جوان «نَه» بزرگ بوده و می‌بینیم هر روز اعتقاد، تلاش و مجاهدت افزون‌تر خواهد شد.

کد خبر : ۴۱۳۴۵۸