خبرگزاری کار ایران

ناطق نوری:

برخی بدون مطالعه گعده می‌گذارند و مسائلی را مطرح می‌کنند/آزاد حرف می‌زنم و خسارتش را هم می‌دهم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز برخی بدون توجه دور هم گعده می‌گذارند و بدون آنکه تحلیل و مطالعه داشته باشند و تاریخ بدانند مسائلی را مطرح می‌کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در سخنرانی خود در مراسم جشن غدیر جمعیت هلال احمر  ایران کشوری دارای تاریخ دیرینه و تمدن کهن دانست و یادآور شد: وقتی رئیس مجلس بودم نشستی با روسای مجالس کشورهای دمصر، یونان و ایتالیا داشتیم و بنا شد هر کدام درباره کشور دیگری صحبت کنیم که رئیس مجلس یونان درباره ایران گفت، ایران کشوری دارای تمدن است که بت پرست نبوده بلکه یکتاپرستی داشته است که من در آنجا احساس عزت کردم اما این عزت به دست سلاطین بی‌لیاقت به پایین کشانده شد.

او در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در دوران ریاست جمهوری در سازمان ملل بیان کرد: وقتی آیت‌الله خامنه‌ای سخنرانی خود را که مصادف با دوران جنگی بود در سازمان ملل در خصوص جایگاه انسان در جهان‌بینی اسلام آغاز کرد. سیاهپوستان که به آن گوش می‌دادند تلقی‌شان این بود که حرف آنها دارد بیان می‌شود و همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایشان به سیاست های امریکا حمله کردند و روس ها از این صحبت ها خوشحال بودند؛ اما آقا بر سر دخالت روس ها در افغانستان نیز آنها را مورد انتقاد قرار داد و در آن مقطع نیز از صحبت های ایشان احساس عزت کردیم و برایشان کف زدیم که البته این کف زدن مورد انتقاد بسیاری در داخل قرار گرفت اما باید گفت، من عزت ایران را دیدم که در آنجا اینگونه عمل کردم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با نقل از خاطره ای پیرامون حضور خود به همراه فرزندان دخترش در مناطق جنگی اظهار کرد: با توجه به این که فکر نمی کردم جذابیتی برای آنها داشته باشد اما وقتی به آنجا رسیدیم فرزندانم به من گفتند شما مسوولان به نسل ما خیانت و جفا کردید چرا جنگ را آنطور که بود به ما نشان نداده و نتوانستید ابعاد آن را حتی در فیلم بازگو کنید؛ در فیلم هایی که به ما نشان دادید دشمن در یکسوی میدان است و ما در سوی دیگر در حالی که در این دشت وسیع و زیر این باران آتش چطور فرزندان ملت توانستند از اروند عبور کنند و فاو را فتح کنند.

او در ادامه با اشاره به محدودیت‌های تجهیزاتی ایران در زمان جنگ گفت: در آن زمان دنیا تجهیزات جنگی به ما نمی داد اما ما طی این هشت سال در برابر دنیا به معنای تمام با همین جوانان و جانبازان مردانه ایستادیم و یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم اما در زمان قاجار بدون جنگ ۱۷ شهر را از دست دادیم و در دوران ننگین پهلوی نیز بحرین شانزدهمین استان خود را از دست دادیم که این استان در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده بود.

او تاکید کرد: هفت سال تمام دنیا بر سر ما ریخت اما یک وجب خاک خود را ندادیم و این لیاقت رهبری است و امروز هم به همین منوال است.

ناطق نوری افزود: امروز عده ای توجه ندارند و دور هم گعده می گذارند و بدون آنکه تحلیل و مطالعه داشته باشند و تاریخ بدانند مسایلی را مطرح می کنند. اگر امروز در سوریه در حال جنگ هستیم و کمک، هدایت و مشاوره می دهیم و بچه هایمان آنجا شهید می شوند نگوییم که چرا ما به سوریه برویم و جوانانمان آنجا شهید شوند و چرا پول ها را خودمان خرج نکنیم که گرفتار هستیم.

او با اشاره به اعتراض برخی نسبت به حضور ایران در سوریه و لبنان گفت: برخی عنوان می‌کنند چرا به لبنان و فلسطین برویم اما اگر یک مقدار تفکر وجود داشته باشد و آزاد فکر کنیم و بدون تعصب بیندیشیم دلیل آن را می فهمیم.

ناطق نوری با بیان این که من آدم متعصبی نیستم و آزاد حرف می‌زنم و خسارتش را هم می‌دهم، افزود: انسان باید فکر کند که اگر دزدی نقش حمله به خانه و نوامیس مان را دارد آیا باید منتظر بمانیم که او از دیوار خانه بالا برود و در خانه در انتظار دفاع از خود باشیم یا باید تا زمانی که به خانه نرسیده جلوی او را بگیریم؟

او با اشاره به طرح امریکا برای ایجاد خاورمیانه گفت: اینکه آنها به بشاراسد فشار می آورند که در سوریه برکنار شود برای این است که سوریه پل ارتباطی ایران با لبنان است لذا آنها می خواهند این پل ارتباطی را قطع کنند و این خاکریز اول ما است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خاکریز دوم ما حزب الله است که وقتی سوریه تسخیر شود و خط ارتباطی ما با لبنان قطع شود حزب الله محاصره خواهد شد و آن را نابود می کند بنابراین وقتی لبنان و حزب الله را در هم بکوبند دیگر از بین بردن فلسطین کاری ندارد و آنها هدف شان این است که خاکریز ما را بردارند و به پشت مرزهای ایران برسند و ما می خواهیم در این مناطق از خود دفاع کنیم.

حجت الاسلام ناطق نوری گفت:در این ارتباط عقل، ملیت، وطن خواهی دین چه می گوید؟ اگر دین هم نداشته باشیم حداقل باید وطن خواه باشیم لذا آنها در گذشته لبنان را هر زمانی که اداره می کردند مورد هجوم قرار می دادند اما امروزه دو بار حمله کردند و شکست خوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آیا ایرانی که نسبت به خاکریزهای اول، دوم و سوم خود ایستادگی کرده است که دشمن به مرز نرسد این عزت نیست؟

ناطق نوری با اشاره به جایگاه بالای شهدای مدافع حرم گفت: جایگاه آنها اگر بالاتر از دیگر شهدا نباشد قطعا پایین تر نیست و آنها با هوشمندی و بینش پیش رفته اند و نه با احساسات.

او ادامه داد: پیامبر خدا در بدترین شرایط و منهوط‌ترین مردم به پیامبری رسید که در آن زمان خرما و چوب و بت می‌پرستیدند و در زمان مبعوث شدن پیامبر و روی آوردن به اسلام رعایت بسیاری از مسایل و شان پیامبر را نمی‌کردند اما حضرت محمد با صبوری و سعه صبر ظرفیت بالا و حسن خلق با آنها نشست و برخاست داشت لذا اگر قرار بود ایشان عصبانی شوند نمی‌توانستند رسالت خود را به سرانجام برسانند. اگر بنا بود آدم خشن، بداخلاق و تندی باشد و خود را از مردم بالاتر بداند مردم از او پیروی نداشتند.

ناطق نوری با اشاره به حسن خلق آیت الله انواری گفت: در سالگرد مرحوم آیت الله انواری، که روحانی خوش خلقی بود، بیان کردم ایشان ۱۳ سال زندانی کشیدند اما یک روز ادعا نکرد که من انقلابی هستم و شان من اینگونه نیست که خود اول سلام کنم.

 

کد خبر : ۴۱۲۲۵۷