خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

دنیای اسلام با پول آل‌سعود به خطر افتاده است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: هماکنون دنیای اسلام با پول آل‌سعود به خطر افتاده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره رفتار و عملکرد عربستان اظهار کرد: آل‌سعود می‌گوید من خادم حرمین هستم؛ این در حالی است که خداوند دست آنها رو کرد و مشخص شد آنها داعش را حمایت می‌کنند. هماکنون دنیای اسلام با پول آل‌سعود به خطر افتاده است.

او در ادامه با تاکید بر این موضوع که باید به‌گونه‌ای برخورد کرد که بیگانه نتواند بر کشور مسلط شود؛ ابراز داشت: نکته مقام معظم رهبری هم دال بر همین مسئله است، چراکه در اقتصاد مقاومتی نباید اتفاقی بیفتد که مسلمانان در تنگدستی و مشکل باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران هم‌چنین گفت:‌ برقی که میلیاردها برای کشور هزینه بر است چرا باید سه برابر کشورهای دیگر دنیا در خانه‌های ما مصرف شود؟ چرا این همه خرج می‌کنید؟ این کارها کار شیطان است. در استفاده از کولر، بخاری، برق و امثال آن زیاده روی می‌کنیم که باز هم تاکید می‌کنم همه آن‌ها کارهای شیطان است. همه آن‌ها روش کار شیطان است. دولت صدا و سیما باید آمارها را درست به مردم اعلام کند و مجلس نیز آن‌ها را بررسی کند. مردم باید بدانند که چطور انرژی و غذا را دور می‌ریزند.

وی گفت:‌ امیدوارم بتوانیم جامعه‌ای ریشه‌دار و قوی داشته باشیم. این جامعه با اقتصاد سالم، با سیاست درست و با اخلاق سیاسی مناسب قوی می‌شود. سیاستی باید داشته باشیم که اسلام به آن سیاست علوی می‌گوید؛ همانی که امام خمینی(ره) گفتند و همانی که رهبری معظم انقلاب تنظیمش می‌کنند. نسل جوان و دانشگاهی‌مان مخصوصا باید بیشتر تلاش کند. امیدوارم که ما نشانه‌های یک قوم منتظر را داشته باشیم.

کد خبر : ۳۹۹۸۵۲