خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه در استانبول به ایلنا خبر داد؛

بیش از ۱۵۰۰ مسافر از دیشب به ایران بازگشته‌اند

شب گذشته مسئولان جمهوری اسلامی ایران در استانبول با حضور در فرودگاه آتاتورک روند بازگشت هم وطنان ایرانی به کشور را از نزدیک پیگیری کردند.

یک منبع آگاه در استانبول در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به وضعیت غیرعادی در ترکیه در پی کودتای نظامی در این کشور، عنوان کرد: شب گذشته علاوه بر ایران‌ایر شرکت‌های هواپیمایی تابان، ماهان، معراج، قشم‌ایر، آتا به فرودگاه آتاتورک استانبول رفتند و تا جایی که گنجایش وجود داشت، هموطنان ایرانی را سوار کردند.

او افزود: از دیشب تاکنون بیش از ۱۵۰۰ مسافر به ایران بازگشته‌اند

به گفته این منبع آگاه هیچ ایرلاینی به صورت رایگان نسبت به انتقال مسافر اقدام نکرده است و هر مسافری باید با ایرلاین خود در تهران هماهنگ کند.

او همچنین افزود: برخی شرکت‌های چار‌تر نسبت به مسافران خود تعهد لازم را ندارند و مسافران را به حال خود واگذار کرده‌اند.

این منبع مطلع که شب گذشته در فرودگاه آتاتورک استانبول حضور داشت، گفت: نمایندگان سرکنسولگری ایران و رایزنی فرهنگی با حضور فرودگاه نسبت به اعزام مسافران با هر پرواز ممکن کمک می‌کنند و با دفا‌تر ایرلاین‌ها تماس می‌گیرند که مسافران را به میهن برگردانند.

او افزود: لوازم مورد نیاز برای رفاه مسافران نظیر آب در اختیار آن‌ها قرار گرفت و مسئولان جمهوری اسلامی تلاش کردند از مسافران دلجویی کنند و به آن‌ها آرامش دهند.

این منبع آگاه گفت: شب گذشته تعداد زیادی از مسافران ایرانی از طریق این پرواز‌ها به کشورمان بازگشتند و هم‌اکنون نیز یک ساعت است که پروازهای فرودگاه آتاتورک طبق روال مجددا برقرار شده است؛ البته پیش از وقایع اخیر ترکیه این روال دقیقه‌ای یک پرواز بوده است که به تدریج این تعداد بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه فرودگاه آتاتورک ۳۶ ساعت تعطیل بوده اما  در حال حاضر هر دقیقه یک پرواز در حال فرود آمدن در این فرودگاه است که بیشتر آن مربوط به پروازهای ترکیش ایرلاین است.

کد خبر : ۳۹۱۳۷۶