خبرگزاری کار ایران

نماینده اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا:

حقوق‌های نامتعارف ناشی از ضعف قوانین است/ عملکرد دولت صادقانه بود

منتخب مردم اصفهان از کارانه صد میلیونی برخی مدیران دانشگاهی گلایه کرد و گفت: حقوق‌های نامتعارف ناشی از ضعف قوانین است.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضوع فیش‌های نجومی حقوقی و پرداخت‌های نامتعارف، اظهار داشت: آنچه دولت در باره فیش‌های حقوقی عمل کرده است، کاملا رضایت‌بخش و صادقانه بوده است و هر جا غفلتی بوده عذرخواهی کرده است.

او افزود: قوانینی که بر اساس آن حقوق‌های بالا به مدیران تعلق می‌گرفته، قوانینی بوده که از قبل بوده و از زمانی که قانون تجارت تصویب شده است این قانون برای تشویق مدیران بوده است. مشکلی که وجود دارد غفلت در تصویب قانون تجارت بوده است که در شرکت‌های دولتی از این ضعف قانونی استفاده شده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مثلا هیات امنای دانشگاه، مصوبه‌ای دارند که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند به اندازه هم، تخصصی خود کارانه دریافت کند. مثلا اگر یک ارتوپد صد میلیون حقوق می‌گیرد، رئیس دانشگاه با مدرک ارتوپد می‌تواند صد میلیون حقوق بگیرد که اصلا چنین پرداخت‌هایی از توان دولت خارج است، اما با اصلاح قوانین بهترین کار این است که به رئیس دانشگاه اجازه داده شود در ساعت غیر موظفی به کار بیرون دانشگاه بپردازد و در دانشگاه نیز با حقوقی معقول به فعالیت علمی و پژوهشی خود برسد.

عابدی تصریح کرد: خوشبختانه دولت در این زمینه شفاف عمل کرد و حال زمان آن رسیده که میزان حقوق‌های نجومی در سایر نهاد‌ها بررسی شود.

این نماینده مجلس دهم ابراز داشت: آقای جهانگیری گفته بود اگر یک نفر در یک شرکت عضو هیئت مدیره است در شرکت دیگری نباید باشد. این برای قوای دیگر و نمایندگان مجلس نیز صدق می‌کند و امیدواریم همچنان که دولت گزارش داده است، نهادهای دیگر نیز کمیته تشکیل دهند و گزارش دهند.

عابدی ابراز امیدواری کرد که در مجلس و در بررسی برنامه ششم توسعه این مسائل با دقت بیشتر مورد بررسی نمایندگان قرار بگیرد.

کد خبر : ۳۸۸۵۱۴