خبرگزاری کار ایران

با حضور ظریف انجام می‌شود؛

بررسی موضوع ایران در اجلاس شانگهای

در اجلاس سران شانگهای موضوع عضویت هند، پاکستان و ایران بررسی خواهد شد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به ازبکستان، «یوری اوشاک‌اف» دستیار رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران گفت: در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاشکند موضوع عضویت کشورهای هند، پاکستان و ایران، در این سازمان بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جریان پذیرش هند و پاکستان به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای وارد مرحلة نهایی شده است، گفت احتمال می‌رود درخواست ایران در مورد عضویت در این سازمان در پشت درهای بسته بررسی شود.

هند اسناد شانگهای را ظرف مدت یک سال امضا می‌کند

همچنین معاون وزیر امور خارجه هند گفت: هند عضویت در سازمان همکاری شانگهای را به عنوان پیمان سودمند برای خود دانسته و توجه خود را به توانمندی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بخش انرژی معطوف خواهد کرد.

او ادامه داد: هند در نظر دارد پس از امضای یادداشت تفاهم عضویت هند در سازمان همکاری شانگهای در هنگام اجلاس تاشکند، ظرف مدت یک سال تمامی اسناد لازم سازمان مذکور را امضا و مراحل پذیرش خود به عضویت این سازمان را به پایان خواهد رساند.

رئیس جمهوری روسیه در تاشکند با رؤسای جمهوری چین و مغولستان دیدار خواهد کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاشکند در روزهای ۳ – ۴ تیرماه ۱۳۹۵ به ازبکستان سفر خواهد کرد با اسلام کریم اف رئیس جمهوری ازبکستان و شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین دیدار و گفتگو و همچنین در نشست سه جانبة سران کشورهای روسیه، چین و مغولستان شرکت خواهد کرد. پیش بینی شده است در این نشست سه جانبه موضوع ایجاد کوریدور اقتصادی شامل ۳۰ پروژه میان روسیه، چین و مغولستان بررسی شود.

رئیس جمهوری روسیه در تاشکند با نخست وزیر هند دیدار خواهد کرد

پوتین همچنین در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاشکند که در روزهای ۳ – ۴ تیرماه ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد، با نارندرا مودی نخست وزیر جمهوری هند دیدار و با وی مسایل مربوط به ملاقات در سطح عالی روسیه و هند در ماه اکتبر سال جاری و اجلاس سران کشورهای عضو بریکس را بررسی خواهد کرد.

استقبال از رئیس جمهوری مغولستان

صبح پنجشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۵ «تساخیاگین البگدورج» رئیس جمهوری مغولستان به منظور شرکت در اجلاس نوبتی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان به عنوان کشور ناظر وارد تاشکند شد. در فرودگاه تاشکند شوکت میرضیایف نخست وزیر جمهوری ازبکستان از وی استقبال کرد.

استقبال از رئیس جمهوری ترکمنستان

صبح پنجشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۵ قربانقلی بیردی محمداف رئیس جمهوری ترکمنستان به منظور شرکت در اجلاس نوبتی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان به عنوان کشور مه‌مان وارد تاشکند شد.

در فرودگاه تاشکند شوکت می‌رضیایف نخست وزیر جمهوری ازبکستان از وی استقبال کرد.

استقبال از رئیس جمهوری تاجیکستان

صبح پنجشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۵ امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان به منظور شرکت در اجلاس نوبتی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان وارد تاشکند و در فرودگاه تاشکند توسط شوکت میرضیایف نخست وزیر جمهوری ازبکستان استقبال شد.

کرملین: انتظار می‌رود در اجلاس شانگهای بیش از ۱۰ سند امضا شود

 «یوری اوشاک اف» دستیار رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران گفت: انتظار می‌رود در پایان اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاشکند که در روزهای ۳ – ۴ تیرماه ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد ۱۱ سند امضا شود.

کد خبر : ۳۸۳۹۰۸