خبرگزاری کار ایران

ابوطالبی در توئیتر:

تحولات بحرین تلاش فریبکارانه سعودی‌ها برای رهایی از باتلاق کشتار است

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تحولات بحرین را تلاش فریبکارانه عربستان سعودی برای رهایی از باتلاق کشتار و خونریزی در منطقه و محکومیت بین‌المللی دانست.

به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی با اشاره به اقدام اخیر بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و بدون نام بردن از عربستان سعودی و با یاد کردن این کشور با عنوان بردار بزرگ‌تر در توییتر خود نوشت: تحولات بحرین فریبی است برای رهایی برادر بزرگتر عرب از باتلاق کشتار و خونریزی در منطقه و محکومیت بین‌المللی و حاکمان بحرین دوباره فریب خورده‌اند.

وی ادامه داد: باید هشیار باشیم چرا که این اقدام، دامی است برای تحریک به خشونت و تخریب روابط در منطقه و آگاه باشیم که خشونت‌پروری صرفا به نفع کشور حامی داعش است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تحقیر ملت شریف بحرین، سرکوب خواست‌های دینی و ملی و فشار بیش از حد بر رهبران مردمی آن، نتیجه‌ای جز نابودی گفت‌وگوهای جدی ملی و افزایش خشونت نخواهد داشت، اظهار داشت: راه‌حل بحران بحرین‌‌ همان «سلمیه، سلمیه‌ای» (مسالمت‌آمیز) است که با فریاد مردم مظلومش به آسمان می‌رود؛‌‌ همان سخن مسالمت‌آمیزی که راهبرد شیخ عیسی قاسم بوده است.

ابوطالبی با تاکید بر اینکه نقطه قوت مردم بحرین و عامل پیروزیشان، حرکت مسالمت‌آمیز مدنی است؛ نه شیخ عیسی تنش را می‌پسندید و نه مردم خشونت را، علت پیروزی هم همین بوده است، تصریح کرد: موج دوم بحران‌آفرینی و خطر، در کمین منطقه است؛ پس از شکست افراطیون در یمن و سوریه و آغاز نابودی داعش در عراق، سناریوی تکراری دوباره سامان می‌گیرد بدین ترتیب که ابتدا کشور بزرگتر عرب، برای رهایی از فشار اخلاقی کشتار یمن و سوریه و فشار بین‌المللی، تحریک‌آفرینی کند و منطقه را به آشوب بکشد و اینکه کشورهای کوچک وادار به سرکوب مردم خود و رهبران آنان شوند، تا برای رهایی برادر بزرگ‌تر از فشار افکارعمومی جهانی و ملی شریک جنایات آنان گردند.

او سپس با بیان اینکه کشور بزرگ‌تر برای حل بحران‌های خود، کشورهای کوچک و منطقه را به آشوب بکشاند می‌بایست برای همه هشیاری بیافریند، خاطرنشان کرد: تحولات بحرین فریبی است برای رهایی برادر بزرگتر عرب از باتلاق کشتار و خونریزی در منطقه و محکومیت بین‌المللی و حاکمان بحرین دوباره فریب خورده‌اند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور هشدار داده است که باید هشیار باشیم چراکه این اقدام، دامی است برای تحریک به خشونت و تخریب روابط در منطقه و آگاه باشیم که خشونت‌پروری صرفا به نفع کشور حامی داعش است.

ابوطالبی افزود: بایدآگاه بود؛ مارپیچ بحران‌آفرینی برای ناامن‌سازی منطقه و تخریب روابط و حضور قدرت‌ها در حال نقش‌آفرینی است؛ باید آن را با درایت دفع کرد نه با خشونت.

وی در پایان مطلب خود متذکر شده است که موج دوم، اقدام برای باز کردن پای دیگران به بحران‌آفرینی منطقه است؛ که هم انقلاب بحرین را نابود می‌کند و هم به نجات حامیان داعش می‌انجامد، حاشا و کلا.

کد خبر : ۳۸۲۹۳۰