خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

مثلث صهیونیسم، ‌آل سعود و آمریکا مقابل اسلام واقعی ایستاده‌اند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: صهیونیست‌ها و پول سعودی‌ها و آمریکا در مقابل اسلام واقعی ایستاده است و این مثلث شوم نمی‌خواهد انقلاب اسلامی به دنیا معرفی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برکات ماه رمضان و لزوم بهره‌گیری از آن، به مسئله لزوم تکمیل هرچه سریع‌تر مصلای تهران اشاره و تصریح کرد: دنیای استکبار روز‌به‌روز خود را نشان می‌دهد؛ همانطور که تاریخ هم آن را نشان داد.

او ادامه داد: اسلام همچنان در حال پیشرفت است؛ البته اسلام واقعی، نه اسلامی که تکفیری‌ها و وهابی‌ها و داعش آن را نشان می‌دهند. با اینهمه صهیونیست‌ها و پول سعودی‌ها و آمریکا در مقابل اسلام واقعی ایستاده است و این مثلث شوم نمی‌خواهد انقلاب اسلامی به دنیا معرفی شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله مشکل شیعیان در پاکستان اظهار داشت: عده‌ای از علمای شیعه اعتصاب کردند و البته علمای سنی و مسیحیان با آنها همدلی می‌کنند اما دولت پاکستان سکوت کرده که ما می‌خواهیم دولت پاکستان در این مورد کاری بکند.

امامی کاشانی ادامه داد: سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که انقلاب اسلامی چیست و چه عظمتی دارد؟ چگونه باید آن را حفظ کرد و دنیا چه برخوردی در این بین دارد؛‌ با دنیا چگونه باید برخورد کرد. تنها کسی که این مسئله را به خوبی تحلیل می‌کند و از همه بهتر و روشن‌تر و آگاه‌تر در کشور و خارج از کشور چنین موضوع مهمی را خوب تفسیر می‌کند شخص مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در قله‌ای از جهان قرار گرفته‌اند، بر فراز قله‌ای که همه دنیا را می‌بینند و ایشان در موارد متعدد اظهارنظر می‌کنند و نظرات‌شان در چند روز پیش گویای این مسئله است.

او متذکر شد: همه جوانان، دانشگاهیان و استادان قدر رهبری و این فکر و این انسان بزرگ را بدانید و نگذارید در غربت، کلمات و نظرات ایشان به سر برود. نظرات دیگر هم اگر غیر از این باشد اشتباه است. اصل مطلب همین است که رهبری تشخیص می‌دهند.

امامی کاشانی با توصیه بر توجه به اصول و موارد تاکید‌شده از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رمز بقای انقلاب همین آ‌گاهی‌های رهبرمان است. همچنین دنیای استکبار با این برنامه‌هایی که در جهان اسلام دارد چه در عراق، سوریه و یمن و چه دیگر نقاط، حرکت‌هایی می‌کند.

او خاطرنشان کرد: در این میان دنیای اسلام در برابر این استکبار آمریکایی و صهیونیست باید متحد شود. مسلمان شیعه و سنی ندارد و همه باید با یک وحدت و انسجام باید بازوی پیامبر اکرم (ص) بگیریم و نگذاریم دشمنان اسلام پیامبر اکرم را خدایی نکرده به زمین بزنند. نگذاریم قرآن را به زمین بگذارند. تمام جهان اسلام در این زمینه مسئول هستند.

امامی کاشانی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از مسئولان درخواست کرد با هرگونه مواد مخدر مبارزه کنند و آموزش‌های لازم را به جوانان بدهند.

او با تشکر از نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی با قدرت برای جلوگیری از نفوذ مواد مخدر بین جوانان تلاش بسیاری می‌کند که از حرکت آنها باید تقدیر کرد.

امامی کاشانی همچنین در پایان از شهید چمران یاد کرد.

ادامه دارد ...

کد خبر : ۳۸۱۷۲۲