خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

احمدی نژاد درگذشت حمید سبزواری را تسلیت گفت

رییس جمهور سابق کشورمان در پیامی درگذشت حمید سبزواری را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی نژاد در پی در گذشت استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند عاشقی بی قرار و سراینده ای بی بدیل به آسمان پر کشید و جامعه هنری و آرمانی کشور را به سوگ برد.

استاد حمید سبزواری شاعر نامی و پیش کسوت ایران با آنکه به ظاهر از میان مردم فرهنگ پرور این سرزمین به ابدیت پیوست اما گلواژه های شعر ناب و پر مغز او برای همیشه صفابخش روح و جان آدمی و انگیزاننده انسانهای آزادی خواه و عدالت طلب خواهد بود.

مرحوم حمید سبزواری ، چه آن هنگام که با شجاعت و ایمانی راسخ بر رژیم ستمشاهی تاخت و با قدرت طبع و مهارت پردازشگری خویش ، مفاهیم فاخر ، شور انگیز و بیدارگرانه ای را نگاشت تا سهم بی بدیل خود را در جوشش و خروش مردم انقلابی ایران ایفا کند و چه آن هنگام که با آثار ماندگار خویش در سالهای پسین انقلاب ، به دفاع از ارزشها و باورهای اصیل ملت ایران و دفاع از حقیقت و آزادی خواهی و عدالت طلبی در منطقه و جهان همت گماشت ، همواره ترسیم گر خطی روشن از تعلق خاطر به ارزش های الهی و انسانی واین آب و خاک پاک و دلداگی به معبود و محبوب خویش و ترجمان عشق و ایمان و صداقت بوده است. یادش گرامی و نامش جاودانه باد.

اینجانب رحلت این هنرمند گرانمایه را به رهبری معظم انقلاب ، ملت ایران و خانواده آن عزیز تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان علو درجات آن مرحوم را مسئلت دارم.

محمود احمدی نژاد

کد خبر : ۳۸۰۱۸۵