خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای خبر داد؛

شکایت چند دانشجو از یک نماینده مجلس به‌خاطر پرونده بورسیه‌ها

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اخیراً یک نماینده مجلس دهم مطالبی در همین مورد مطرح کرده‌بود که برخی دانشجویان ذی‌نفع علیه این نماینده شکایت کردند و پرونده تشکیل شده‌است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود در پاسخ به اینکه چرا پرونده بورسیه‌ها معلق مانده اما پرونده کارگران به‌سرعت رسیدگی شد، با اشاره به این‌که سوال‌هایی از مجلس و وزارت علوم در این خصوص انجام شده، خاطرنشان کرد: برخی از افراد از اول به‌سراغ دادگستری نیامدند و به‌دیوان عدالت اداری رفتند و این دیوان مجاز به ورود به پرونده نبود. بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوه قضاییه برای شکستن این بن‌بست اقدام کرد و رییس قوه هم نامه‌ای به رهبری داد که بر این اساس، کارگروهی تشکیل شد و هم‌اکنون نیز این کارگروه مشغول بررسی پرونده است.

عده‌ای از دانشجویان در قضیه بورسیه‌ها از یک نماینده شکایت کردند

قائم مقام دستگاه قضا افزود: اخیراً یک نماینده مجلس دهم مطالبی در همین مورد مطرح کرده‌بود که برخی دانشجویان ذی‌نفع علیه این نماینده شکایت کردند و پرونده تشکیل شده‌است. اگر همه ما ملتزم به قانون باشیم به نفع همه است. کارگران ما همه ملتزم به قانونند و اگر کارگری تخلفی کرد، باید ملتزم به قانون باشد.

به گزارش ایلنا، پیش از این محمود صادقی نماینده مجلس دهم با اشاره به موضوع بورسیه‌ها گفته بود: « نظر حقوقی بنده این است که تمام بورسیه‌ها غیرقانونی بود. بی‌بروبرگرد تمام ۳ هزار و ۷۰۰ و خرده‌ای بورس خلاف قانون بوده است.»

وی در بخش دیگری تأکید کرده بود که «پیرو مصاحبه‌ای که از من منتشر شد و اظهاراتی که در مورد پرونده بورسیه داشتم و نقل‌قولی که از دادستان دیوان محاسبات کرده بودم، آقای شجاعی دادستان دیوان محاسبات تماسی گرفت و توضیح داد که به موضوع رسیدگی کرده است.»

بر این اساس احتمالا شکایت دانشجویان از این نماینده لیست امید بوده است.

کد خبر : ۳۸۰۱۴۰