خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:

توضیح در مورد دیدار سیاسیون با مصطفی تاج زاده

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به دیدار با زندانیان آزادشده گفت: از لحاظ رد صلاحیت‌ها نمی‌توانم بگویم این مسایل در آنها تاثیرگذار است یا خیر، اگر فردی زندان رفت حتما اعتبارش خدشه‌دار و کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک عده به منزل تاج‌زاده می‌روند، آیا این افراد که مجازات تحمل کردند با بقیه فرق دارند؟ و این دیدارها مشکل‌ساز است؟ اظهار داشت: افرادی که مرتکب جرم می‌شوند دو دسته هستند؛ یک سری مجازاتشان آثار تبعی دارد و تبعات اجتماعی برای آنها دارد، گرچه در حکم دادگاه این تصریح نشده باشد.

اژه‌ای گفت: در قانون فعلی این مدت‌ها قدری کمتر شده است. بحث دیگر این است که با چه نگاهی باید این فرد را دید. نباید او را طرد کرد. از نظر قوه قضاییه و قانون و بعد از مجازات قانونی اشکالی وجود ندارد، اما از لحاظ مسایل اجتماعی و فرهنگی نگاه مردم را باید در نظر گرفت. پس در روابط اجتماعی این مسئله بی‌تاثیر نیست فردی که می‌رود به دیدن او هم مهم است و بازتاب این دیدار نمی‌توان در این مورد یک نسخه پیچید. گاهی فرد دارای مسئولیت حکومتی است و در جامعه تایید کار این فرد تلفی می‌شود. از لحاظ رد صلاحیت‌ها نمی‌توانم بگویم این مسایل در آنها تاثیرگذار است یا خیر، اگر فردی زندان رفت حتما اعتبارش خدشه‌دار و کاسته می‌شود.

کد خبر : ۳۸۰۱۳۸