خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مطرح شد:

محبی‌نیا: با حضور پزشکیان در جلسه، ریاست نائب دوم ایراد دارد/ مطهری: مچ‌گیری نکنید!

علی مطهری در پاسخ به تذکر یک نماینده مبنی بر اینکه زمانی که نایب رئیس اول در صحن حضور دارد، جلوس نایب رئیس دوم بر صندلی ریاست دارای ایراد است، به مزاح گفت: مچ‌گیری نکنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درتذکر آیین نامه‌ای با استناد به ماده ۱۹ گفت: برخی از دوستان امروز تذکری دادند که اینطور برداشت می‌شد که بنده در حال مچ‌گیری هستم، در حالی که من اصلاً چنین قصدی را در بین صحبت‌های خود ندارم و دنبال وظایف نمایندگی خویش هستم؛ لذاً هیچ مچ‌گیری و مزاحمتی برای نمایندگان ندارم و حتی آن را گناه می‌دانم.

نماینده میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماده ۱۹ آیین‌نامه داخلی مجلس عنوان کرده که نواب رئیس به ترتیب آراء به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم انتخاب می‌شوند که در غیاب رئیس مجلس به ترتیب وظایف اختیارات او را به عهده خواهند داشت که تفسیر من آن است رئیس مجلس نیز به ترتیب می تواند وظایف ریاست جلسه را به نواب رئیس واگذار کند.

او تأکید کرد: با وجود حضور آقای پزشکیان به عنوان نایب رئیس اول در جلسه امروز، جلوس شما به عنوان نایب رئیس دوم تحت ریاست مجلس دارای ایراد است.

به گزارش ایلنا، علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر افزود: زمانی که رئیس مجلس در جلسه حضور داشتند، آقای پزشکیان در صحن حاضر نبودند و به همین جهت آقای لاریجانی این تصمیم را گرفتند که من ریاست جلسه را به عهده بگیرم.

مطهری گفت: این موضوع ربطی به اداره جلسه ندارد؛ شما هم خیلی مچ‌گیری نکنید.

کد خبر : ۳۷۸۴۸۶