خبرگزاری کار ایران

سردار وحیدی مطرح کرد؛

لزوم واکاوی نقش منفی رژیم آل سعود در مقابله با جریان بیداری اسلامی

رئیس مرکز راهبردی دفاعی گفت: یکی از موضوعاتی که باید در چارچوب بیداری اسلامی در نظر گرفت نقش منفی برخی کشورها مانند عربستان است و شاید بتوان گفت یکی از منفی‌ترین نقش‌های ایفا شده در این زمینه را آل سعود بازی کرد.

به گزارش ایلنا، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز راهبردی دفاعی در گفت‌وگویی درباره دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب  اسلامی با محوریت بیداری و مقاومت اسلامی، با اشاره به نقش منفی برخی کشورها در مقابله با بیداری اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که باید در چارچوب بیداری اسلامی در نظر گرفت نقش منفی برخی کشورها مانند عربستان است. شاید بتوان گفت یکی از منفی ترین نقش‌های ایفا شده در این زمینه توسط رژیم سعودی بوده است.

او خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بخاطر نسیم روحنواز انقلاب اسلامی و ترس رژیم سعودی از کشیده شدن این جوشش و خروش به داخل مردم خودش، یک موضع بسیار منفی را علیه بیداری اسلامی گرفت و در همه زمینه ها با انقلاب اسلامی مبارزه کرد که رژیم سعودی این موضع را در قالب رابطة الاداب الاسلامی قبل از انقلاب هم داشت ولی بعد از آن شدت بیشتری بخشید.

وحیدی ادامه داد: آنچه امروز شاهد آن هستیم مانند جنایات آل سعود در یمن، حمایت از تروریست ها در مقابله با نظام سوریه، جنایت علیه  شیعیان عراق در گذشته و اقدام علیه ثبات عراق در حال حاضر، کشتار شیعیان مظلوم عربستان و  حمایت از ایجاد طالبان، تلاش برای منکوب کردن شیعیان نیجریه و... یک لیست بزرگی از فعالیت‌هایی است که امروز در جهان اسلام است که توسط رژیم آل سعود علیه اهداف بیداری اسلامی در جریان است.

رئیس مرکز راهبردی دفاعی افزود: جریان وهابیت، جریان داعش و این جریانهای تندرو همه در  راستای مقابله با بیداری اسلامی هستند چرا که اینها نمی‌توانند مردم، مسلمان ها و حتی غیر مسلمان‌ها را قانع کنند که جریان بیداری اسلامی یک جریان معقول و منطقی و برآمده از نیازهای بشر امروز می‌تواند باشد.

او گفت: بنابراین یکی از مسائل مهم که در بیداری اسلامی هست بازکاوی نقش منفی رژیم سعودی در مقابله با بیداری بیداری اسلامی و نقشی که ایفا کرده و امروز ایفا می‌کند.

وحیدی در پایان اظهار داشت: جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با طرح کردن محورهایی مانند مظلومیت شیعیان تحت ستم رژیم آل سعود، کشتار مردم بی دفاع یمن توسط آل سعود و حرمین شریفین اسیر رژیم آل سعود می‌تواند با سلاح  فرهنگی و هنری تصویر واقعی آل سعود را به تصویر بکشد.

بنا بر این گزارش، دومین جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با محوریت بیداری و مقاومت اسلامی که به همت انجمن پیشکسوتان سپاس و حمایت مرکز مستند حقیقت، دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی، بنیاد رسانه ای بیان و موسسه فرهنگی هنری فرزندان روح الله در حال برگزاری است تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند جهت ارسال آثار خود در دو بخش فرهنگی و هنری به سایت جشنواره به آدرس اینترنتی www.jashnvareh-sepas.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر : ۳۷۶۰۵۶