خبرگزاری کار ایران

ادعای فرزند دونالد ترامپ:

استمرار توافق به‌نابودی اسراییل می‌انجامد/ مخالفت با برجام برگ‌برنده پدرم در انتخابات است

اریک ترامپ فرزند نامزد جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ادعا کرده که در صورت ادامه توافق هسته ای با ایران، اسرائیل نابود خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  اریک ترامپ فرزند دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، گفت: پدرش کمپین خود را با هدف مقابله با توافق هسته‌ای ایران تاسیس کرده است.

به گزارش رویترز فرزند این کاندیدای جمهوریخواه مدعی شده که همین مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران در پایان عامل برتری این نامزد انتخاباتی در رقابت سال آینده ریاست جمهوری خواهد بود و بازی را تغییر خواهد داد.

دونالد ترامپ در جریان رقابت‌‌های انتخاباتی بارها اقدام اوباما در رسیدن به توافق هسته ای با ایران را محکوم کرده است.

اریک ترامپ در یک گفت‌وگویی رادیویی مدعی شده در صورت استمرار این توافق در آینده سبب می‌شود دیگر اسرائیل وجود نداشته باشد. ما باید حافظ  اسرائیل باشیم.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه در مورد این قرارداد در یک تجمع در ویسکانسین در ماه گذشته گفته بود، ایرانی‌ها جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را از لحاظ شست و شوی مغزی داده‌اند و در جریان مذاکرات با او مانند یک بچه رفتار کرده‌اند.

ترامپ همچنین در جریان سخنرانی‌اش در ایپک (کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل) با فاجعه‌بار خواندن توافق هسته‌ای ایران گفته بود اولویت اول من به محض ورود به کاخ سفید از میان برداشتن این توافق با ایران است.

در مقابل چنین اظهاراتی از سوی دونالد ترامپ، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات و رقیب ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری به مردم قول داده است که توافق هسته ای با ایران را حفظ خواهد کرد.

 

 

کد خبر : ۳۷۶۰۱۸