خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

از نظر رئیس‌جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفرند/ اگر منافع‌ملی اجازه می‌داد می‌گفتیم جریان برداشت ۲میلیارد چیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه از دید دولت و رئیس‌جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند نه ۱۸ نفر منهای ۱ گفت: بررسی اعتبارنامه نمایندگانی که به تایید شورای نگهبان می‌رسد، براساس آیین نامه داخلی مجلس برعهده مجلس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت مقام معلم که پیش از ظهر امروز در شهرستان چهاردانگه برگزار شد با اشاره به اینکه خانم‌ها در مجلس آینده باید یک سوم کرسی‌های مجلس را هدفگذاری کنند اظهار داشت: از دید دولت و آقای رئیس جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند نه ۱۸ نفر منهای ۱.

وی افزود: نمایندگانی به تایید شورای نگهبان می‌رسند و مردم به آنها رای می‌دهند، از اینجا به بعد طبق آیین‌نامه داخلی مجلس که قوی‌ترین قانون است و همچنین براساس ماده ۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی به اسناد و اعتبارنامه داوطلبان پس از انتخاب شدن برعهده مجلس است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: امام(ره) بار‌ها تاکید داشتند که مجلس در بررسی اعتبارنامه‌ها دقت کند و خود بنده ۴ دوره در مجلس حضور داشتم و در این رابطه مجلس و کمیسیون تحقیق مجلس باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و تصمیم‌گیری کند چرا که منتخبان مردم را فقط منتخبان مردم (مجلس) می‌توانند تعیین تکلیف کنند بنابراین نمایندگی مردم اعتبارنامه‌ها را بررسی می‌کنند و اگر در جایی مسئله‌ای بود مجلس تصمیم‌گیری می‌کند. این روند پیش از این سابقه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انصاری گفت: همه شما ماجرای دشوار پرغصه و افتخارآمیز برجام را می‌شناسید و مردم در سال ۹۲ انتخابشان برای سامان دادن به موضوع هسته‌ای و پایان تحریم‌های ظالمانه، این دولت بود.

وی ادامه داد: دولت و سرداران دیپلماسی ۱۸ ماه وقت گذاشتند و در برابر قدرت‌های جهانی ۱+۵ و حقوق هسته‌ای به بحث و بررسی نشستند و امروز مخالفان برجام چشم را بر روی واقعیت‌ها بسته‌اند و تصمیم گرفته‌اند که نبینند و می‌گویند برجام چه دستاوردی داشته است؟ شما بگویید اگر برجام نبود امروز در کجا بودید؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور فرانسه در جلسه‌ با آقای روحانی داشت، گفت: رئیس‌جمهور فرانسه در جلسه‌ای عنوان کرده بود که تصمیم برای حمله به ایران قطعی بود و تنها برای زمان حمله اختلاف‌نظر داشتیم اما انتخابات ریاست جمهوری و توافقات هسته‌ای سایه جنگ را از سر ایران برداشت.

انصاری به دستاوردهای برجام در چند ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: بیش از ۳ ماه از برجام نمی‌گذرد اما ظرفیت تولید نفت ما به مرز قبل از تحریم‌ها در حال نزدیک شدن است و صادرات نفت نیز از یک میلیون بشکه قبل از برجام به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است.

وی با بیان این مطلب که در گذشته با وجود تحریم‌ها بالا‌تر از مقام مدیرکل به ایران نمی‌آمد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر که من اینجا هستم رئیس‌جمهور کره جنوبی پس از ۵۵ سال همراه با یک هیات ۲۰۰ نفره با رئیس‌جمهور کشور مشغول مذاکره هستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: عده‌ای می‌گویند در این مدت چه به دست آورده‌اید؟ این در حالی است که در این ۳ ماه رئیس‌جمهور ما به معتبر‌ترین کشور‌ها از جمله فرانسه و ایتالیا سفر کردند و یا روسای جمهور کشورهای مختلف ازجمله اتریش به ایران آمد. این‌ها که بیکار نیستند که هر روز با یک هیات ۲۰۰-۳۰۰ نفره به ایران بیایند.

حجت الاسلام انصاری به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قرارداد‌ها مابین کشور‌ها صرفا روی کاغذ نباشد گفت: دقت داشته باشید که رهبری اصل آمد و رفت‌ها و جریان قرارداد‌ها را تایید فرمودند و تاکید کردند که این قرارداد‌ها اجرایی شود.

وی بار دیگر به اظهارات مخالفان برجام مبنی براینکه برجام چه کرده است؟ افزود: برجام توسط شش قطعنامه فصل هفت شورای امنیت را یکجا لغو کند در حال حاضر در آب سنگین اراک تولید صنعتی و در فوردو تحقیقات هسته‌ای انجام می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: به خواب شب کسی هم نمی‌آمد که ایران وارد باشگاه خرید و فروش رسمی و قانونی محصولات هسته‌ای جهان شود. ما امروز مواد اولیه می‌گیریم و اورانیوم غنی‌شده می‌فروشیم. در حال حاضر ذخایر هسته‌ای ما به دو برابر قبل مذاکرات افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: ما که نمی‌خواستیم بمب بسازیم اما اگر هم بنا داشتیم که این کار را انجام دهیم، هیچ کس نمی‌توانست مانع شود. ما پرونده ساخت بمب هسته‌ای را جمع کردیم. آیا این دستاورد کمی بوده است؟ و یا آرامش و نشاطی که در کشور ایجاد شده دستاورد کمی بوده؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت منتخب شما به پیمانی که شما در انتخابات بسته‌اید ایستاده‌ است و ما برای رفع رکود، ایجاد رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار اقدام خواهیم کرد و برای جذب سرمایه از تمام دنیا به ایران هیچ لحظه‌ای را از دست نداده و نخواهیم داد.

وی با بیان این مطلب که بی‌انصافی رسانه‌ها به جان می‌خریم و پاسخ هم کم می‌دهیم، گفت: در رابطه با پرونده برداشت دو میلیارد تومان اگر منافع ملی اجازه می‌داد می‌گفتیم که چه شده است آن وقت قدر مجاهدت‌های مردان دیپلماسی (صالحی و ظریف) بیشتر داشته می‌شد.

حجت‌الاسلام انصاری ادامه داد: امسال دولت مصمم است اقتصاد مقاومتی را که از سوی رهبری ابلاغ شد، مو به مو اجرا کند و در حال حاضر ابعاد غرورآفرین این سند در حال اجراست. امسال سال تحرک ویژه درعرصه اقتصاد کشور خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور متذکر شد: دولت برای نوسازی ناوگان هوایی کشور برنامه جدی دارد و حق مردم است که از ناوگان هوایی مطمئن استفاده کنند و ایران می‌تواند در بخش ناوگان هوایی جایگاه نخست منطقه را کسب کند که در این باره نیاز به خرید ۵۰۰ هواپیما داریم.

حجت‌الاسلام انصاری افزود: ما در برابر قلدری‌ها، تضیع حق ملت و صهیونیست‌ها می‌ایستیم و ایستاده‌ایم و همانطور که شاهد هستیم اسرائیل از برجام عصبانی است و باید از عصبانیت بمیرد.

کد خبر : ۳۶۷۱۲۴