خبرگزاری کار ایران

افراشته در نشست خبری:

همایش «فرآیند و قانونگذاری؛ الزامات و راهکار‌ها» شنبه آینده برگزار می‌شود

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی گفت: همایش «فرآیند و قانونگذاری؛ الزامات و راهکار‌ها» در روزشنبه از ساعت۳۰ : ۸صبح تا ۵ بعدازظهر، در دو نوبت و با حضور تمامی منتخبان و نمایندگانی که از دوره نهم به دوره دهم راه یافتند و همچنین برخی از وزرا و اعضای کابینه دولت و مسئولان شورای نگهبان در ساختمان مجلس قدیم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی افراشته در نشست خبری صبح امروز که در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اعلام زمان پایان کار مجلس نهم اظهار داشت: تلاش ما در این مدت ۱۴۶۰روزه عمر مجلس در این راستا بود که در مسیر ریل‌گذاری مدیریت کشور اقدام کنیم و بر این اساس عمر فعالیت مجلس پس از ۱۴۶۰ روز در تاریخ ۴خرداد ماه به پایان می‌رسد.

او ادامه داد: رئیس و هیات رئیسه محترم مجلس به منظور تقدیر از خدمات نمایندگان در این ۱۴۶۰ روز قصد دارند ویژه‌برنامه‌ای را در پایان جلسه رسمی روز ۴خرداد ماه مجلس شورای اسلامی برگزار کنند و به این وسیله از تلاش‌های نمایندگان در طول این چهار سال قدردانی نمایند.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مراسم افتتاحیه مجلس دهم در روز ۸ خردادماه برگزار می‌شود و بر این اساس تلاش ما این است که با اتکا به تجارب ادوار گذشته و استفاده از مدیریت دانش برنامه‌ای افتتاحیه مجلس دهم برگزار شود که در تاریخ ادوار مجلس ماندگار باشد.

افراشته اعلام کرد: همایش «فرآیند و قانونگذاری؛ الزامات و راهکار‌ها» در روز شنبه از ساعت۳۰ :  ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر، در دو نوبت و با حضور تمامی منتخبان و نمایندگانی که از دوره نهم به دوره دهم راه یافتند، در ساختمان مجلس قدیم برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: در نوبت صبح این همایش شخصیت‌های طراز اول دولتی همچون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حضور خواهند داشت و هرکدام به فراخور حوزه مدیریتی و اجراییشان به بیان نکاتی درباره مسائل اقتصادی و اجرایی، برجام و موضوعات مربوط به دیپلماسی پارلمانی، آخرین مسائل و موضوعات امنیتی و اطلاعاتی و همچنین مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی خواهند پرداخت.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابر برنامه‌ای در بهمن‌ماه سال گذشته به تایید نهایی رسید در نوبت بعدازظهر این همایش نیز برخی از مسئولان شورای نگهبان درباره موضوعات مختلف به بیان نکاتی می‌پردازند.

به گزارش ایلنا علی افراشته در پایان این نشست خبری اعلام کرد: تصمیم‌گیری در مورد حضور اصحاب رسانه در این همایش به عهده مدیرکل روابط عمومی مجلس گذاشته شده و آقای کیایی با توجه به صمیمیتی که با اهالی رسانه دارند در روزهای آینده در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

 

کد خبر : ۳۶۷۰۹۶