خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

چهار هزار نفر حافظ قرآن در ارتش داریم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر قرآن در دل و جان ما بنشیند، دشمن توان مقابله با ما را نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در محفل انس با قرآن کریم در منطقه سوم دریایی نبوت طی سخنانی گفت: اولین پیام و نامگذاری بعد از انقلاب برای ارتش بود که امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند. همچنین آخرین پیام امام راحل (ره) نیز در مورد ارتش بود که ایشان در ۲۸ فروردین ۱۳۶۸ از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های ارتش تشکر کردند.

او افزود: دشمنان نظام و انقلاب نیز که به ارتش حساس هستند، اولین ترور پس از انقلاب را در مورد یک دلاور مرد ارتشی یعنی شهید سپهبد قرنی انجام دادند و آخرین ترور از نیروهای مسلح کشور نیز مربوط به شهید سپهبد صیاد شیرازی است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه گفت: منافقان و دشمنان داخلی ابتدای انقلاب شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند که امام خمینی(ره) با درایت خود از عملی شدن این نیت شوم جلوگیری کردند و ۲۹ فروردین را روز ارتش نام نهاده و فرمودند که ارتش با تمام ساز و برگ خود رژه برود و مصداق آیه شریفه "و أَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ" عمل کند.

آل هاشم همچنین افزود: از برکات انقلاب اسلامی احیای برنامه های فرهنگی و مذهبی در ارتش مانند برنامه های قرآنی بود و اگر قرآن در دل و جان ما بنشیند، دشمن دیگر توان مقابله با ما را نخواهد داشت که نمونه آن حزب الله لبنان است که با استعانت از قرآن و دین توانسته ایستادگی کند و ارتش صهیونیستی را باره به ذلت بکشاند و شکست دهد.

او خاطر نشان کرد: باید تمام فضای کشور قرآنی باشد تا همانطور که خواست مقام معظم رهبری است یک میلیون نفر حافظ داشته باشیم. ما نیز در ارتش در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران حدود چهار هزار نفر حافظ قرآن داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: ما امسال سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی ارتش را برگزار کردیم که در بین نهاد های دولتی یک رکورد محسوب می­شود و همین موضوع از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر : ۳۶۵۵۵۱