خبرگزاری کار ایران

دیدار رحمانی‌فضلی با وزیر دادگستری کوبا؛

آغاز همکاری‌های بین‌المللی ایران و کوبا در مبارزه با مواد مخدر

وزیر کشور و وزیر دادگستری کوبا در دیدار از آغاز همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر خبر دادند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی و «گنزالس» وزیر دادگستری و رئیس کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر کوبا، صبح امروز در مقر مجمع عمومی سازمان ملل، با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این ملاقات ابتدا دو طرف ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی کشور متبوع خود، بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور طراحی زمینه آغاز همکاری‌های ایران-کوبا در زمینه مبارزه با مواد مخدر تأکید کردند.

خانم «گنزالس» وزیر دادگستری کوبا در این دیدار تصریح کرد که دولت متبوعش، سیستم بسیار جدی برای کنترل و مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد دارد و با نگهداری و مصرف مواد مخدر که غالباً از نوع ماری‌جوانا است، برخورد می‌کند و جلب مشارکت و همکاری مؤسسات غیردولتی را یکی از راهکارهای مؤثر در مبارزه می‌داند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان نیز با برشمردن مهمترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر، گفت: متأسفانه علیرغم برگزاری جلسات متعدد، اتخاذ تصمیمات و پذیرش تعهدات فراوان از سوی کشورهای مختلف، اما عملاً مشاهده می‌شود که هیچ اقدام عملی از سوی کشورهای متعهد در راستای حمایت از کشورهای واقع در خط مقدم مبارزه انجام نمی‌شود. نمونه بارز آن جمهوری اسلامی ایران است، علیرغم آنکه ایران مانند سد محکمی در مقابل سیل ورود و قاچاق مواد مخدر به اروپا و غرب ایستادگی می‌کند، اما هیچ کمک و مساعدتی دریافت نمی‌کند. این در حالی است که نتایج حاصل از هر گونه کمک تجهیزاتی و اطلاعاتی در این خصوص، در نخستین مرحله متوجه اتباع خود آن کشورها خواهد بود.

رحمانی‌فضلی در ادامه به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش‌های غیردولتی در حوزه کاهش تقاضا اشاره و اضافه کرد که بیش از ٨٠ درصد از فعالیت‌های این بخش، توسط (٢٣٠٠) سمن فعال در ایران صورت می‌پذیرد.

در پایان این دیدار، وزرای دو کشور، ضمن ابراز تمایل برای شکل‌گیری و طراحی زمینه ایجاد و آغاز همکاری‌های دو جانبه، موافقت کردند تا هماهنگی‌های لازم از طریق مجاری دیپلماتیک در جهت برقراری تماس کارشناسان و مسئولان دو کشور، به منظور فراهم نمودن زمینه تنظیم و مبادله سند همکاری مشترک صورت پذیرد.

کد خبر : ۳۶۳۸۵۷