خبرگزاری کار ایران

خورشیدی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ جناحی حق ندارد احساسات مردم را خرج اهداف سیاسی خود کند

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی در دولت اصلاحات گفت: جناح‌های سیاسی حق ندارند احساسات مذهبی پاک مردم را خرج اهداف سیاسی خود کنند.

عباس خورشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ضمن تشریح رفتار انتخاباتی مردم استان آذربایجان غربی، بخشی از حضور مردم را تابعی از تنوع قومیتی به همراه گرایش‌ها و مطالبه‌های حزبی خواند و افزود: انتخابات در این استان تابعی از گرایش‌های سیاسی جاری در کشور مانند دوگانه ایدئولوژیک اصلاح‌طلبی-اصولگرایی و رقابت‌ها، مسایل محلی و نیازهای استان در امور جاری است.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی در دولت اصلاحات با اشاره به انتخاب‌های قوم‌مدارانه در استان اضافه کرد: تنوع قومیتی استان آذربایجان غربی برای مردم فرصت است، نه تهدید و تحدید. این فرصت، خود را در انتخابات به شکل حضور رقابتی و مسئولانه اقوام نشان می‌دهد.

او افزود: تنوع قومیتی به صورت تلاش برای سهیم شدن در عرصه تصمیم گیری و مشارکت در اداره امور جلوه‌گر شده، که در ‌‌‌نهایت به رونق فضای انتخابات کمک می‌کند

معاون پیشین استاندار آذربایجان غربی نسبت به حضور قومیت‌ها در استان آذربایجان غربی ابراز خرسندی کرد و آن را زمینه‌ساز داغ شدن تنور انتخابات در مقایسه با استان‌های یکدست خواند و تاثیر خاستگاه رای سیاسی در انتخابات را تا حدی در مرکز استان موثر دانست و گفت: البته انتخاب بر مبنای تحزب در مرکز استان نیز صددر صد نیست، اما قطعا تاثیر انتخاب بر اساس مطالبات جناحی در شهرستان‌ها کمتر است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بر اهمیت توسعه شاخص‌های حزبی تاکید و اظهار کرد: بررسی آرای مردم بر اساس گرایش‌های حزبی در انتخابات ریاست جمهوری شاخص بهتری برای شناخت گرایش سیاسی مردم استان‌هاست. بر این اساس می‌توان با قطعیت گفت گرایش اکثریت مردم آذربایجان غربی به تفکر اصلاح طلبی بوده است.

او تاکید کرد: نتایج انتخابات ریاست جمهوری در اغلب دوره‌ها موید این واقعیت است.

خورشیدی با بیان تاثیرگذاری سایر نهاد‌ها بر بسیج مردم برای شرکت در انتخابات و گرایش به یک طیف خاص گفت: نهادهای مذهبی در بسیج مردم و سوق دادن آن‌ها به سمت انتخاب یک طیف اثرگذاری خودشان را دارند، اما معتقدم جناح‌های سیاسی نباید از نهاد‌ها و ارزش‌های مذهبی استفاده ابزاری کنند.

او با تاکید بر توسعه رویکردهای حزبی در استان ادامه داد: جناح‌های سیاسی باید توانایی‌ها و صلاحیت‌های خودشان برای اداره کشور را از طریق رویکرد‌های حزبی معرفی و اثبات کنند.

 خورشیدی تصریح کرد: جناح‌های سیاسی حق ندارند احساسات مذهبی پاک مردم را خرج اهداف سیاسی خود کنند. از این رو جناحی می‌تواند آرای مردم، اعم از اقشار مذهبی و یا دیگران را جلب کند که برای باور‌ها و دغدغه‌های مردم عمیقا احترام قائل باشند و به دور از شعار زدگی، به اعتلای زندگی مادی و معنوی آن‌ها بیندیشند.

او در پایان خاطرنشان کرد: اولویت اصلاح‌طلبان استان، تلاش در جهت تعمیق تفکر اصلاح‌طلبی، تحقق شعار ارزشمند رهبری در خصوص همدلی ملت و دولت از طریق حمایت توام با نقد مشفقانه از دولت، پاسداری از حقوق اساسی ملت، بهبود فضای کسب و کار، اهتمام در جهت اعتلای جایگاه زنان و ایجاد نشاط سیاسی وعلمی در دانشگاه‌هاست.

کد خبر : ۳۶۲۳۰۶