خبرگزاری کار ایران

دیدار فانی و رییس کمیته آموزشی مجلس دومای روسیه؛

بررسی گسترش همکاری‌های آموزش و پرورش میان ایران و روسیه

گسترش همکاری‌های آموزش و پرورش میان ایران و روسیه بررسی شد.

به گزارش ایلنا، بخش دیپلماسی رسانه‌یی سفارت کشورمان در مسکو اعلام کرد: علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در ملاقاتی که روزگذشته (سه‌شنبه) با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با نیکونوف رییس کمیته آموزشی مجلس دومای روسیه برگزار شد، خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ایران و روسیه رو به گسترش است و ضرورت دارد نهادهای آموزشی دو کشور نیز با استفاده از تجربیات هم و همکاری در زمینه‌های علمی و آموزشی هرچه بیشتر به تحکیم روابط خود اهتمام ورزند.

او برگزاری مسابقات علمی و ورزشی دانش‌آموزی را از جمله زمینه‌های مناسب همکاری نهادهای آموزشی بین ایران و روسیه دانست.

نیکونوف رییس کمیته آموزشی مجلس دومای روسیه نیز با اشاره به اینکه امروز روابط دو کشور دوران مهمی را طی می‌کند و در حال تحول جدی است، توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی را از اولویت مهم در روابط دو کشور دانسته و بر آمادگی دومای روسیه به منظور حمایت از انجام چنین همکاری‌هایی تاکید کرد.

او گفت: با مساعدت و مساعی سفیر کشورمان در مسکو به‌زودی شعبه «روسکینی می‌ر» که بر روی مسائل روسیه کار خواهد کرد در دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد.

رییس کمیته آموزشی دوما هم‌چنین بر ضرورت بست هرچه بیشتر روابط علمی آموزشی همانند رشد همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

کد خبر : ۳۶۱۳۴۹