خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با نماینده رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه مطرح شد؛

تاکید بر ضرورت آتش‌بس پایدار در سوریه و گفت‌وگوهای سوری - سوری

در تماس تلفنی معاون عربی و افریقای وزارت خارجه و نماینده پوتین در أمور خاورمیانه و معاون وزارت خارجه روسیه آخرین تحولات سوریه و یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، طرفین اهمیت گفت‌وگوهای ژنو در مورد سوریه را مثبت ارزیابی کردند و بر ضرورت آتش بس پایدار ، مبارزه جدی با تروریسم و گفتگوهای سوری-سوری تاکید کردند.

دو طرف ضمن تاکید بر وحدت ، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ، از تلاش های نماینده دبیرکل سازمان ملل قدردانی و بر ضرورت ایفای نقش مردم سوریه در تعیین سرنوشت و اینده کشورشان تاکید کردند و هرگونه مداخله خارجی را محکوم کردند.

طرفین در موضوع یمن ابراز امیدواری کردند که تلاش های سازمان ملل منجر به توقف جنگ و اتش بس گردد و کمک های انساندوستانه متناسب با عمق فاجعه انسانی موجود در دسترس مردم یمن قرار گیرد. 

همچنین ضرورت توجه جدی به خطر رشد فزاینده تروریسم در یمن و اهمیت شروع گفتگوی یمنی ها مورد توجه رایزنی تهران و مسکو قرار گرفت.

 امیرعبداللهیان با اشاره به تداوم بازداشت ها و لغو تابعیت اتباع بحرینی و همچنین نقض حقوق بشر در بحرین بر توقف راه کار ناکارآمد امنیتی و ضرورت گفتگوی ملی با روش های شناخته شده دموکراتیک تاکید کرد.

کد خبر : ۳۵۶۹۷۲