خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با نماینده دبیرکل سازمان ملل:

رویکرد اصولی ایران توقف جنگ و حل سیاسی اختلافات در یمن است

نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه آخرین تحولات یمن را مورد ارزیابی و گفت‌وگو قرار داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل الشیخ در این تماس باسازنده خواندن رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل سیاسی بحران یمن، آخرین تلاش‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم برای از سرگیری گفت‌وگو بین گروه‌های یمنی را تشریح و بار دیگر خواهان کمک همه طرف‌های داخلی و خارجی موثر در یمن جهت حل و فصل مسالمت آمیز بحران این کشور شد. 

او با اشاره به شرایطی که مردم یمن پس از جنگ با ان روبرو شده‌اند، ابراز امیدواری کرد که با تلاش برای برقراری آتش بس شرایط لازم برای به ثمر رسیدن گفت‌وگوها و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن فراهم گردد. 

امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز با استقبال از تلاش‌های نماینده دبیرکل در خصوص برگزاری گفتگوهای سیاسی بین گروههای یمنی اظهار داشت: رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران توقف جنگ و حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو بوده و از هرگونه تلاش در این زمینه حمایت می‌کند.

او افزود: حل بحران یمن را صرفا در گرو راهکار سیاسی، گفت‌وگوی طرف‌های یمنی با همدیگر و تشویق همه طرف‌های منطقه‌ای به راه حل گفت‌وگو برای برون رفت از بحران جاری دانست.

کد خبر : ۳۵۶۶۲۰