خبرگزاری کار ایران

عثمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

سال ۹۵، سال گشایش‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: سال نود و پنج، گشایش‌هایی در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ایجاد خواهد شد که به نظر می‌رسد، در مجموع منجر به باز‌تر شدن شود.

محمدقسیم عثمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، اظهار کرد: قطعاً مجلس دهم، ارتباط بهتری با دولت خواهند داشت، چراکه هم قرابت سیاسی میان نمایندگان مجلس دهم و دولت بیشتر خواهد بود و هم بخشی از نمایندگان مجلس دهم با حمایت همین دولت موفق به ورود به مجلس دهم شده‌اند.

او گفت: نکته مهمی که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که این ارتباط خوب در ابتدای کار مجلس به مراتب بهتر خواهد بود و به مرور زمان احتمالاً باید شاهد برخی اختلاف‌نظر‌ها هم باشیم، چراکه نمایندگان مجلس دهم با شعار تغییر موفق به کسب آرای مردم شده‌اند و گذر زمان منجر به مواجه شدن با واقعیت‌ها خواهد بود.

نماینده مردم بوکان در مجلس نهم خاطرنشان کرد: احتمال دارد برخی از نمایندگان مجلس دهم با گذر زمان متوجه شوند که بخشی از خواسته‌های بر حق مردم به علت محدویت‌ها و کمبود‌ها قابل انجام نیست و بنابر این اندکی این رابطه تغییر خواهد کرد اما قطعاً در شروع کار مجلس دهم، شاهد رابطه بسیاری خوبی میان مجلس و دولت خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم در تحلیل رابطه مجلس نهم و دولت یادآور شد: نباید فراموش کنیم که مجلس نهم نیز نسبتاً رابطه خوبی با دولت داشت و می‌شد در برخی بزنگاه‌ها زاویه میان دولت و مجلس کاهش یابد که در عمل چنین نشد.

نماینده منتخب مردم بوکان در مجلس دهم همچنین در پیش‌بینی وضعیت کشور در سال نود و پنج گفت: باتوجه به این‌که برنامه ششم در جریان است و تصویب این برنامه برعهده مجلس دهم خواهد بود و همچنین باتوجه به عملیاتی‌شدن برجام در سال آینده، می‌توان شرایط بهتری را برای کشور در سال آینده متصور بود.

عثمانی گفت: امیدواریم هم دولت و هم مجلس دهم بتوانند در سال آینده از این شرایط جدید، حداکثر بهره را برای مردم ایجاد کنند.

او اضافه کرد: این وضعیت مساعد آینده هم در حوزه‌های اقتصادی مشکل‌گشا خواهد بود و به نظرم سال نود و پنج، گشایش‌هایی در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ایجاد خواهد شد که به نظر می‌رسد، در مجموع منجر به باز‌تر شدن شود.

عثمانی در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد، تجربه خوبی که در این مجلس به دست آمد، منجر به این خواهد شد که مجلس آینده، محل افراط و تفریط نخواهد بود و مجلس دهم قطعاً مجلس اعتدال‌گرایی است که بهتر می‌تواند مشکلات مردم را مرتفع کند.

کد خبر : ۳۵۶۵۶۲