خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای:

کسانی که در مظان حمایت انگلیس قرار دارند، باید پاسخ بدهند

معاون اول دستگاه قضایی گفت: آمریکا و انگلیس از افرادی که منافعشان را تأمین کنند و یک رابطه پشت پرده‌ای با آن‌ها داشته باشند، حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز، در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بازرسی میان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه بازرسی عراق، در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار اخباری درباره نحوه پوشش انتخابات مجلس خبرگان توسط شبکه بی.بی.سی، اظهار داشت: مردم ما در چند دهه گذشته نسبت به حکام مکار انگلیس ذهنیتی بسیار منفی‌ دارند و هر زمان که از انگلیسی‌ها چیزی بشنوند، برخلاف آن عمل خواهند کرد.

او ادامه داد: از طرفی همیشه می‌گوییم، انگلیسی‌ها افرادی هستند که می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند و با تفرقه‌افکنی به منافع خود برسند و بین مردم ما ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید «اختلاف بیانداز و حکومت کن» که این ضرب‌المثل در مورد حکام مکار انگلیس صدق می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: برخی تعبیر می‌کنند که انگلیس می‌خواهد در انتخابات دخالت کند، اما این خیال خامی است که دارند. به خصوص شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس در خواب ببینند که بتوانند در ایران دخالت کنند.

معاون اول دستگاه قضا اضافه کرد: با این همه، این سوال مطرح می‌شود که انگلیس چه سنخیتی با افرادی که از آنها حمایت می‌کند، دارد و همچنین چه رابطه‌ای بین افرادی است که مورد حمایت انگلیس و آمریکا قرار می‌گیرند و چه تضادی بین افرادی است که انگلیس می‌گوید به آن‌ها رأی ندهند!؟

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: پاسخ این است که اگر کسانی منافع آمریکا و انگلیس را تامین کنند و رابطه پشت پرده با آن‌ها داشته باشند، انگلیسی‌ها از افراد یا از لیست آنها حمایت می‌کند و اگر افرادی باشند که در تضاد منافع آمریکا و انگلیس قدم بردارند، به مردم سفارش می‌کنند که به آن لیست و آن افراد رأی ندهند، اما مردم ما هوشیار هستند و عکس آن عمل خواهند کرد.

محسنی اژه‌ای در توضیح احتمال دخالت دستگاه قضایی به‌عنوان مدعی‌العموم، گفت: این اقدام‌های نابخردانه انگلیس دو پاسخ دارد. این اقدام انگلیسی‌ها به حدی نابخردانه بود که حتی صدای «کری» را نیز درآورد. وزیر خارجه آمریکا گفت که شما اشتباه کردید و مردم ایران را نشناختید. اگر ما می‌خواهیم طرفداران ما در ایران رای بیاورند باید صبر کنیم و چیزی نگوییم زیرا مردم حساس هستند و وقتی ما چیزی می‌گوییم، مردم علیه و خلاف آن اقدام می‌کنند و این سفارش کری به انگلیسی‌ها بود.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر این‌که اقدام انگلیسی‌ها دو پاسخ دارد، اضافه کرد: نخست پاسخی است که از سوی ملت داده می‌شود و دوم پاسخی است که مشخصاً دولت باید بدهد؛ یعنی دولت باید نسبت به این اقدام سخیف انگلیس که به این ترتیب اسم برده و گفته به این‌ها رای ندهید یا احیاناً اظهار امیدواری می‌کنند که فلان لیست پیروز شود، حقیقتاً باید هم دولت و به‌ویژه وزارت امورخارجه و هم کسانی که به نوعی در مظان اتهام حمایت انگلیسی‌ها هستند، پاسخ دندان‌شکن دهند. اینگه بخواهد از کنار این مسئله بگذرند، درست نیست زیرا این‌ها از ذهن مردم فراموش نمی‌شود.

او ادامه داد: همچنین شاید نیاز باشد که به لحاظ بین‌المللی هم بررسی و اقداماتی صورت گیرد، اما تا این لحظه که من خبر دارم، دستگاه قضا وارد نشده اما انتظار همه این است که دولت و وزارت خارجه و دیپلماسی ما یک برخورد فعال در این قضیه داشته باشند و مردم هم ان‌شاء‌الله وظیفه خود را انجام می‌دهند.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: همچنین کسانی که در مظان حمایت انگلیس قرار دارند، باید پاسخ بدهند که برخی پاسخ دادند و پاسخ خوبی هم دادند و انتظار است، دیگران هم این پاسخ را بدهند.

کد خبر : ۳۵۰۰۰۷