خبرگزاری کار ایران

الهه کولایی:

رقبای اطلاح‌طلبان از روش‌های غیراخلاقی استفاده می‌کنند/مجلسی می‌خواهیم که در برابر تاراج اموال عمومی سکوت نکند

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه رقیب این جریان در انتخابات پیش‌رو از روش‌های غیراخلاقی استفاده می‌کند، گفت: هیچ ملتی نتوانسته با قهر کردن با صندوق های رای مسیر توسعه و پیشرفت خود را هموار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهه کولایی در نشست «چرا باید رای بدهیم» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه امیرکبیر برگزار شد با ابراز امیدواری نسبت به امکان ایجاد تغییردر فضای سیاسی کشور، گفت: ایران در میان کشورهایی که در این منطقه از جهان هستند زودتر از همه جنبش مشروطه و دموکراسی خواهی را آغاز کرده و ایرانیان به دلیل رشد و انباشت تجربه‌های تمدنی، خود را شایسته این جایگاه والا در جهان میدانند.

او با تاکید بر اینکه اساسی‌ترین ویژگی جوانی، راضی نبودن از شرایط موجود و اعتلا طلبی است، خاطرنشان کرد: این خواست باید با توجه به ظرفیت ایران به عنوان کشوری صاحب تاریخ و پیشینه در منطقه خاورمیانه مطرح شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اولین دلیلی که می توان در پاسخ به این سوال که چرا باید رای دهیم ، بیان کرد این است که نسبت به وضع موجود رضایت نداریم و قصد داریم فضا را به سمتی ببریم که آحاد مردم بتوانند از حقوق خود بهره مند شوند.

عضو شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان اعلام کرد: یکی از آرمانهای مشروطه اجرای تام و تمام قانون بود و این آرمان به معنای این است که کسانی را بر کرسی مجلس بنشانیم که به قانون متعهد باشند .

او ادامه داد: بی عملی باعث شده برخی از نمایندگان فعلی تهران با کمتر از 300هزار رای وارد مجلس شوند و به این کرسی ها تکیه بزنند و به نام حمایت از خانواده طرحی را به تصویب برسانند که بنیان خانواده ایرانی را تضعیف می کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به برگزاری انتخابات در دوران پهلوی یادآور شد: در آن زمان می گفتند ساواک تعدادی را مشخص می کند تا مردم از میان آنها انتخاب کنند یا می گفتند صندوق های رای، صندوق معجزه است چرا که نام حسن را در آن می اندازیم و نام حسین را بیرون می آوریم و این وضع تا حدود بسیاری در کشورهای منطقه ما تا به امروز پابرجا مانده اما برای ما این مسایل همگی دردهایی هستند که باید در مسیر پیشبرد پروژه دموکراسی خواهی مورد استفاده قرار دهیم.

کولایی با تاکید بر اینکه جوانان باید بتوانند سبک زندگی خود را برگزینند و آنچنان که دوست دارند زندگی کنند خاطرنشان کرد: شما شاهد بودید که مجلس نهم با دولت یازدهم  که دولت منتخب مردم بود، چگونه رفتار کرد و در جریان بررسی برجام دیدید چگونه در مسیر توسعه و ایجاد تعامل سازنده با جهان چگونه سنگ اندازی کرد .

کولایی تصریح کرد: لیستی که تحت عنوان ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان تقدیم شده حاصل تعامل تمامی جریان های عقل مدار است و ما معتقدیم دولت به تنهایی قادر به ایجاد تحول به شکلی سازمان یافته نیست و مجلس باید در این مسیر به دولت یاری برسانداما این مساله به این معنا نیست که ما به دنبال وکیل الدوله هاهستیم . ما می خواهیم میثاق میان مردم و حاکمیت که همان قانون اساسی است مورد احترام باشد .

این نماینده مجلس ششم با اشاره مجدد به طرح حمایت از خانواده که در مجلس نهم به تصویب رسید اعلام کرد: این که بنابر قانون مصوب مجلس فعلی یک مرد می تواند با دخترخوانده‌اش ازدواج کند از فجایعی است که نباید دیگر تکرار شود. فراموش نکنید مجلس علاوه بر وضع قانون می تواند کلیه نهادهای اجرایی را در مسیر اجرای قانون، هدایت کند.

او باتاکید بر اینکه در صورت حضور حداکثری مردم اصلاح طلبان پیروز انتخابات خواهند بود یادآور شد: شاهد بودیم با اصلاح طلبان و کسانی که به اراده مردم ایمان دارند چگونه رفتار شد و رد صلاحیت ها بخشی از این روند نادرست بود اما ما تجربه مجلس هفتم را پشت سر داریم و با وجود آنکه در برخی از حوزه ها حتی قادر به رقابت حداقلی هم نیستیم اما می خواهیم در باقی حوزه ها از امکان تغییر در مجلس استفاده کنیم.

او با اشاره به انتشار لیست های جعلی به نام اصلاح طلبان گفت: ما نیازمند انسجام یکپارچگی هستیم چرا که این یکپارچگی تضمین کننده پیروزی ما است و ما انتظار داشتیم سیاست ما تابع دیانتمان باشد و رقبا از اقدام های غیر اخلاقی استفاده نکند که اینگونه نشد .

کولایی تصریح کرد: ما برای رسیدن به قدرت استفاده از هر ابزاری را مجاز نمی دانیم و فکر نمی‌کنیم می‌توان از هر شیوه‌ای استفاده کرد.

او گفت: ما نیازمند رسیدگی به معیشت مردم هستیم و در شرایطی که دلواپسان به دنبال مایوس کردن و خانه نشین کردن مردم هستند، شعارمان را امید گذاشتیم چرا که  تا زمانی که ثبات و امنیت در این کشور حفظ شود، حق مردم برای دستیابی به مطالباتشان محقق نخواهد شد.

این نماینده مجلس ششم ادامه داد: ما نیازمند آرامش هستیم تا بتوانیم بار دیگر رونق اقتصادی را به این کشور بازگردانیم و برای تحقق بخشیدن به خواسته های جوانان و رونق بخشیدن به اقتصاد امید و ارامش را شعار خود قرار دادیم.

کولایی اضافه کرد: نکته دیگر این است که ما در این مسیرنیاز به صبوری ، بردباری و آگاهی داریم و حق نداریم مایوس شویم چرا که هیچ ملتی نتوانسته با قهر کردن با صندوق های رای مسیر توسعه و پیشرفت خود را هموار کند.

او گفت: کم هزینه ترین و پرفایده ترین شیوه ،  حضور یک پارچه مردم پای صندوق های رای است و تنها با حضور یکپارچه پای صندوق ها می توانیم مجلسی تشکیل دهیم که نمایندگانی مسئول، دلسوز و آگاه در آن باشند تا در برابر تاراج اموال عمومی سکوت نکنند و به دنبال این نباشند که در ازای سکوتشان سهمی بگیرند.

عضو شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با انتقاد از نحوه پوشش برنامه های مربوط به اصلاحات توسط صداوسیما یادآور شد: ما یک جامعه بشری هستیم که با رویاگرایی نمی توانیم به آرزوهایمان برسیم و اعتقاد داریم تلاش ها و نتایجی که دیگران برای دستیابی به توسعه پشت سر گذاشتند ، مسیر ما را روشن می کند.

کولایی در پایان تصریح کرد: ما نیازمند احزاب قوی ، نهادهای اجتماعی و مهمتر از همه فرهنگ مدنی هستیم که در جامعه همه به حقوق یکدیگر باور داشته باشند.

کد خبر : ۳۴۹۵۵۰