خبرگزاری کار ایران

ظریف بروکسل را به مقصد تهران ترک کرد

وزیر خارجه کشورمان دقایقی پیش بروکسل را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بروکسل، ظریف در پایان سفر خود به بلژیک با بیان این که در این سفر با مقام‌های مختلفی از اتحادیه اروپا و بلژیک دیدار کردم، گفت: علاوه بر این، دو سخنرانی یکی در پارلمان و دیگری در موسسه وزارت خارجه بلژیک داشتم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: بحث‌ها از یک طرف حول محور همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا و بلژیک بعد از برجام بود.

ظریف گفت: پس از برجام علاقه زیادی را از سوی اتحادیه اروپا برای همکاری همه‌جانبه شاهد خواهیم بود؛ همکاری‌های اقتصادی سیاسی و منطقه‌ای.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا علاوه بر علاقه برای اجرای برجام  و تضمین همکاری‌ها که یک نمونه آن اجرایی شدن سوئیفت بود و بانک‌های ما به سوئیفت متصل شدند، هم اکنون برای همکاری‌های دیگر کار می‌کند از جمله همکاری‌های بانکی که در دیدار با رییس پارلمان اروپا و همچنین دیدار با فدریکا موگرینی در این زمینه بحث و گفت‌وگو کردیم

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: افراط، جنگ یمن و سوریه نیز از جمله موضوع‌های دیگری بود که در این سفر درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

وی تاکید کرد: زمینه برای یک همکاری وسیع‌تر با کشورهای اروپایی فراهم است. این کشورها نقش ایران در منطقه و زمینه همکاری‌های جدی با ایران را به خوبی درک کرده‌اند و احساس می‌کنیم آینده روابط خوبی در انتظار ایران و اروپاست.

 

 

 

 

 

کد خبر : ۳۴۷۸۲۷