خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

اقتدار نظام در جریان دستگیری تفنگداران آمریکایی به رخ دشمنان کشیده‌ شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با حضور در جلسه ستاد نقشه جامعه علمی ضمن بیان جزئیات نحوه دستگیری سربازان آمریکایی در خلیج فارس، گفت: اقتدار نظام اسلامی در جریان دستگیری تفنگداران آمریکایی به رخ دشمنان کشیده شد.

به گزارش ایلنا، نشست ۷۴ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

سردار فدوی در این جلسه با اشاره به جزئیات دستگیری سربازان آمریکایی در خلیج فارس، گفت: جزیره فارسی در فاصله ۱۲۸ کیلومتری از ساحل، دور‌ترین جزیره کشورمان در خلیج فارس است. گزارشی مبنی بر ورود نیروهای نظامی آمریکا توسط یگان نیروی دریایی سپاه در جزیره فارسی واصل و مشخص شد این ورود شامل «عبور بدون ضرر» نمی‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: موضوع ورود غیر مجاز آنان سریعا توسط نیروی دریایی سپاه پیگیری شد و دو ساعت بعد ناوگان دریایی آمریکا و متحدانش دست به حرکت‌های غیر عاقلانه‌ای زدند و از طریق کانال بین‌المللی به آنان اخطار دادیم اگر دست به هرگونه عملیات حساب نشده بزنند، برخورد شدید خواهد بود.

سردار فدوی تصریح کرد: ۱۸ هواپیمای جنگنده و تعداد زیادی بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین از جانب نیروهای آمریکا و متحدانش در منطقه به پرواز درآمدند که می‌خواستند جو را متشنج کنند. آمریکایی‌ها فهمیدند توان نظامی ما می‌تواند برای آنان مشکل ایجاد کند و به همین دلیل رفتار خود را اصلاح کردند.

او ادامه داد: مدیریت عاقلانه و مقتدرانه نظام باعث شد تا از هرگونه درگیری در منطقه جلوگیری شود، در عین آنکه اقتدار و توان نظام اسلامی به رخ دشمنان کشیده شد. رفتار انسانی فرزندان سپاهی ملت بزرگ ایران با این افراد که اسیر جنگی محسوب می‌شدند، مایه تعجب و شگفتی آنان شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: در طول این ۲۱ساعت، هماهنگی کامل بین دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی کشور و نیروی نظامی وجود داشت و دشمنان از این موضوع شگفت زده شدند. در طول این ماجرا همه دیدیم که هدایت جریان به دست قدرت خداوند متعال است و ذات مقدس پروردگار بندگان خود را در مقابل دشمنان یاری می‌کند.

کد خبر : ۳۴۲۰۰۶