خبرگزاری کار ایران

در مجموعه سعدآباد انجام شد؛

استقبال رسمی روحانی از رییس‌ جمهوری چین

رییس جمهور کشورمان به صورت رسمی از همتای چینی خود در مجموعه سعدآباد استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شی‌جین پینگ که شب گذشته با استقبال محمدجواد ظریف به تهران آمد، امروز در مجموعه فرهنگی سعدآباد به صورت رسمی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی مورد استقبال قرار گرفت.

درمراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری چین، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، روسای جمهور دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیأت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

دیدار روسای جمهور ایران و چین و حضور در نشست هیات‌های عالی رتبه دو کشور از جمله برنامه‌های سفر رسمی رییس جمهوری چین به کشورمان است.

سفر شی جین پینگ به ایران در راستای گسترش و تعمیق روابط دو کشور و افزایش مناسبات دوجانبه بین‌المللی و ارتقای سطح همکاری‌های مشترک سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی انجام شده است.

نشست خبری و دیدار با حسن روحانی، امضای چند سند همکاری در زمینه‌های فرهنگی قضایی و اقتصادی و همچنین دیدار با مقام معظم رهبری و علی لاریجانی از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهور چین به ایران است.

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح شنبه در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تهران از «شی جین پینگ»، رییس جمهوری خلق چین به طور رسمی استقبال کرد.

 

 

 

کد خبر : ۳۴۰۴۳۱