خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

سازمان همکاری اسلامی حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان در ایران را محکوم کرد

سازمان همکاری‌ اسلامی در نشست فوق‌العاده خود ضمن محکومیت حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان سعودی در ایران، تهران را به مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان همکاری اسلامی، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای که با موافقت برخی از اعضای این سازمان همراه نشد، حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان در ایران را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود آنچه که «دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و دیگر کشور‌ها از جمله بحرین، یمن، سوریه و سومالی و ادامه حمایت ایران از تروریسم» نامید را محکوم کرد.

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی حمایت خود از «تلاش‌های عربستان و همه کشورهای عضو در مبارزه با تروریسم با تمام چهره‌ها، منابع و اهدافش» را اعلام کرده و بر حمایت از بیانیه‌های صادره در این‌باره از سوی شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس تاکید کردند.

طبق این گزارش، نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری‌ اسلامی به درخواست عربستان سعودی به منظور بررسی تعرض به نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در ایران برگزار شد.

در پی حمله به این نمایندگی‌های دیپلماتیک که در پی اعدام «شیخ نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان سعودی صورت گرفت، ریاض و شماری از کشورهای هم‌پیمانش، روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کردند.

 

کد خبر : ۳۴۰۲۶۹