خبرگزاری کار ایران

طبق دستور قاضی صلواتی؛

با درخواست استمهال یک ماهه بابک زنجانی موافقت شد

کوهپایه‌زاده مدعی شد دادگاه با تقاضای استمهال موکلش موافقت کرده و بر این اساس متهم نفتی یک ماه دیگر برای بازگرداندن پول‌ بیت المال از دادگاه وقت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاضی صلواتی در حاشیه جلسه بیست و چهارم دادگاه رسیدگی به پرونده فساد نفتی گفت: تمام تلاش دادگاه در ۶ ماه گذشته برگرداندن وجوه بیت المال بوده است و با توجه به درخواست وکیل مدافع متهم ردیف اول و ارائه یک فقره برات از سوی متهم در یک کشور و بانک خارجی مبنی بر پرداخت و یا تضمین پرداخت آن و اینکه شاید متهم اموالی را معرفی کند با درخواست استمهال متهم ردیف اول برای وصول مطالبات متهم موافقت می‌کند.

رسول کوهپایه‌زاده از موافقت دادگاه با تقاضای استمهال موکلش خبر داد و مدعی شد: بر این اساس موکل من یک ماه دیگر برای بازگرداندن پول از دادگاه وقت گرفت.

وکیل متهم نفتی ادامه داد: در جلسه‌ای که ۲۶ دی ماه در محضر دادگاه داشتیم به بررسی عملکرد یک ماهه موکلم پرداخته شد و موکلم گزارش روزانه‌ای از اقداماتی که برای پرداخت بدهی انجام داده ارائه کرد.

کوهپایه‌زاده مدعی شد: در این جلسه بانک مرکزی موظف شد شماره حساب مشخصی را در یک کشوری و با نام و اعلام آمادگی آن بانک برای دریافت مبالغ اعلام کند.

وکیل متهم نفتی تصریح کرد: طبق اعلام کار‌شناسان بانک مرکزی انجام این کار زمانبر خواهد بود و از آنجایی که فردا مهلت بابک زنجانی به اتمام می‌رسد دادگاه با لایحه بنده مبنی بر تمدید مهلت استمهال موافقت کرد.

کوهپایه‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما از دادگاه این بود که این فرصت یک ماهه از زمان اعلام بانک مرکزی لحاظ شود؛ یعنی بانک مرکزی کار خود را انجام دهد و زمانیکه تکلیف خود را انجام داد موکلم فرصت یک ماهه‌ای برای بازگرداندن پول داشته باشد.

کد خبر : ۳۳۹۱۵۸