خبرگزاری کار ایران

خجسته در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

بررسی حمله به سفارت عربستان در کمیسیون‌های امنیت و شوراها/حمله به سفارت عربستان درست نبود

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: حمله به سفارت عربستان درست نبود و نباید کشوری را که ظلم کرده‌ و چنین کاری را با نوجوانان ما انجام داده و بعد با بی‌تدبیری در انجام مراسم حج باعث کشته‌شدن تعدادی بسیاری از حاجیان شده بود را یک‌مرتبه با یکسری اقدامات غیرمنطقی و احساسی به سمت مظلوم‌نمایی سوق می‌دادیم.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به اقدام عربستان در به شهادت رساندن آیت‌الله باقرالنمر گفت: اتفاق افتاده حادثه‌ای هولناک و لبریز از جنایت است و زمینه‌ساز خشم و نفرت در جهان اسلام نسبت به کسانی خواهد شد که در این جنایت نقش داشتند و خون پاک این روحانی انقلابی را بر روی زمین ریختند.

او اظهار داشت: پیام جاویدان شهادت شیخ نمر این است که همیشه در تاریخ مردانی هستند که به راحتی از دنیا بگذرند، تا به اقامه دین بپردازند. بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به جوشش درمی‌آید و به سرعت گریبان سیاستمداران آل‌سعودی را خواهد گرفت و پایه‌های ظلم و جور آنها  را به لرزه درخواهد آورد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی اظهار داشت: این حرکت ناجوانمردانه بیش از هر چیز دیگری بیانگر ناکامی حکام خودفروخته آل‌سعود در مقابله با مبارزات مردم مسلمان کشورهای اسلامی همچون یمن، سوریه، لبنان و عراق بوده و نشان از تزلزل هرچه بیشتر ارکان حکومت نامشروع آنهاست. کشتی سیاست‌های کثیف آل‌سعود بی‌شک در حال غرق شدن است و این رژیم منحوس به هر کاری برای نجات دادن خود از این شرایط دست می‌زند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با حوادث چند شب گذشته در برابر سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد تاکید کرد: اقتدار نظام اقتضا می‌کند که در حراست از قانون و تامین امنیت نمایندگی‌هایی که در کشور حضور دارند به صورت جدی حضور پیدا کنیم. وزارت کشور باید این گونه مسایل را رصد کند و با پیش‌بینی‌های دقیق و درست و انجام اقدامات مناسب؛ از بروز اینگونه مسایل به صورت جدی جلوگیری کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که نباید در اینگونه مسائل احساسی و غیرمنطقی عمل شود، تاکید کرد: اتفاق افتاده درست نبوده و با قواعد بین‌المللی نیز سازگار نیست. نباید کشوری را که ظلم کرده‌ و چنین کاری را با نوجوانان ما انجام داده و بعد با بی‌تدبیری در انجام مراسم حج باعث کشته‌شدن تعدادی بسیاری از حاجیان ما شده بود را یک‌مرتبه با یکسری اقدامات غیرمنطقی و احساسی  به سمت مظلوم‌نمایی سوق می‌دادیم.

خجسته ادامه داد: معتقدیم حفاظت از جان و مال همه کسانی که در خاک جمهوری اسلامی هستند، علاوه بر یک تکلیف قانونی، امری شرعی است و در مورد نمایندگی‌های سیاسی کشورهای دیگر در تهران نیز بنابر تکلیف قانونی و آموزش‌های شرعی؛ ما آمادگی کامل برای تامین امنیت آن‌ها را داریم و آنچه که برای سفارت عربستان در تهران رخ داد نباید برای سایر نمایندگی‌های خارجی در ایران دغدغه و نگرانی ایجاد کند.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند با بیان اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است؛ گفت: باتوجه به اهمیت این امر به‌زودی این اقدام در کمیسیون‌های امنیت ملی و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با حضور نهادهای نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه آل‌سعود ماه‌ها به دنباله چنین بهانه‌ای برای ایجاد موج رسانه‌ای در جهان و چهره‌پردازی دروغین از کشور ایران بود، گفت: بعید نیست که با پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر اعتراضات بعد از اعدام شیخ نمر تمامی این اتفاقات با برنامه‌ریزی و دسیسه‌ای از پیش تعیین شده باشد.

خجسته در پایان تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران باید همه چیز در راستای منافع ملی و مذهبی کشور باشد، به هیچ‌کس چنین اجازه‌ای داده نشده که به هر بهانه‌ای معیارهای موجود را نفی کند و اگر مطالبه‌ای هست، باید از طریق مجاری قانونی و زیر نظر کمیسیون امنیت ملی  پیگیری شود.

کد خبر : ۳۳۶۲۹۵