خبرگزاری کار ایران

جوان‌ترین نامزد خبرگان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

توانایی ربطی به سن و سال ندارد/ مجلس خبرگان باید مستقل باشد

جوان‌ترین نامزد مجلس خبرگان کشور با بیان اینکه توانایی ربطی به سن و سال ندارد، گفت: مجلس خبرگان باید مستقل باشد و این یک اصل بدیهی برای این مجلس است.

حجت الاسلام و السملمین سیدحسین موسوی نسب که برای ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در محل فرمانداری قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، و در پاسخ به این سؤال که آیا برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان، خیلی جوان نیست؟ اظهار داشت: به نظرم توانایی افراد ربطی به سن و سال ندارد. 

وی در پاسخ به این سؤال که چه شد کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کردید؟ گفت: با توجه به تخصصی که در دروس حوزوی داشتم٬ نسبت به ثبت نام در این انتخابات اقدام کردم. 

جوان‌ترین کاندیدای خبرگان کشور، در پاسخ به این سؤال که به نظر شما مجلس خبرگان چه جایگاهی داشته و چگونه باید عمل کند؟ گفت: انتخاب رهبری و نظارت بر ولی فقیه از وظایف اصلی مجلس خبرگان بوده و به همین جهت جایگاه این مجلس بسیار بالاست. 

موسوی نسب در پاسخ به این سؤال که در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری، چقدر به ارتباط با مردم اهمیت می‌دهید؟ تأکید کرد: از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان کاندیدا شوم، همین مسئله عدم ارتباط برخی نمایندگان فعلی مجلس خبرگان با مردم بود؛ برای مثال ما در طول نمایندگی یکی از اعضای مجلس خبرگان، به غیر از یک یا دو بار ایشان را ندیدیم و البته آن دو بار هم با مراجعه و پیگیری خودمان بود. 

وی اضافه کرد: مسئله ارتباط نمایندگان خبرگان رهبری بنده را ترغیب کرد تا کاندیدا شوم و ان‌شاءالله در صورت رأی آوردن ارتباط مداومی با مردم خواهم داشت. 

جوان‌ترین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که چقدر به استقلال مجلس خبرگان اعتقاد دارید؟ گفت: مجلس خبرگان باید مستقل و به دور کارهای حزبی کار کند و بنده اعتقاد دارم که این یک اصل بدیهی برای این مجلس است.

کد خبر : ۳۳۱۷۱۵