خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا:

رفتار سلیقه‌ای هیات‌های اجرایی و نظارت جامعه را دوقطبی می‌کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در تایید صلاحیت‌ها از مسائل فراقانونی و سلیقه‌ای دوری کنیم و از پیشداوری و خودحق‌پنداری پرهیز کنیم.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در واکنش به برخی اظهارات درخصوص عدم وجود نگاه بی‌طرف در انتخاب هیات اجرایی و هیات نظارت برگزاری انتخابات، اظهار داشت: بایستی جامعه چندصدایی را رسمیت ببخشیم و با دوری از نگاه دوقطبی، از ورود همه نگاه‌ها استقبال کنیم و به کسانی که مدار رفتارشان قانون جمهوری اسلامی ایران است، اجازه فعالیت بدهیم.

وی افزود: در تایید صلاحیت‌ها از مسائل فراقانونی و سلیقه‌ای دوری کنیم و از پیشداوری و خودحق‌پنداری پرهیز کنیم.

نماینده مردم اردبیل اعلام کرد: به هرحال در قانون بر لزوم استعلام از چهار منبع مشخص برای بررسی تایید صلاحیت‌ها تاکید شده و فراموش نکنیم که هم در میان اصولگرایان افراد مسئول وجود دارند و هم در میان اصلاح‌طلبان، کسانی که دلسوز نظام باشند و با این حساب باید تنها قانون را ملاک عمل قرار دهیم، نه این‌که با جبهه‌گیری، فعالان سیاسی را به اقدام‌های انفعالی وادار کنیم.

پیرموذن همچنین در واکنش به استفاده دومنظوره از هیات‌های اجرایی و نظارتی برای برگزاری هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: آن‌چه از ضعیف‌ترین کشور‌ها، قدرتمندترین‌ها را ساخته، مدیریت درست است و اگر امروز قانون را ملاک عمل قرار دهیم، نگرانی‌ای در هیچ مسئله‌ای وجود ندارد و این هیات‌ها قادر به برگزاری هر دو انتخابات خواهند بود.

وی افزود: با این وجود اگر خدایی ناکرده،  به خواسته‌های جناحی برآمده از نفسانیات بها بدهند، در برگزاری درست یکی از این انتخابات‌ها هم با مشکل روبرو خواهیم شد.

پیرموذن در پایان تصریح کرد: امیدوارم هیات‌های اجرایی و نظارتی و دیگر برگزارکنندگان انتخابات، تنها قانون را ملاک عمل قرار بدهند که در این صورت به هیچ مشکلی برنخواهیم خورد.

کد خبر : ۳۳۱۵۳۸