خبرگزاری کار ایران

پیرمؤذن در نطق میان‌دستور:

هیات رئیسه تذکر درباره اظهارات یک مسئول نظامی علیه خاتمی را قرائت کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: انتظار دارد، شهردار تهران و عموم بخش‌های دولتی، یار راستین خانم ابتکار باشند و با جمع‌کردن بساط پارازیت و دستگاه‌های آلاینده متحرک و غیرمتحرک به داد شهروندان ایران و تهران برسند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، کمال‌الدین پیرمؤذن در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به عدم قرائت تذکر کتبی هفته گذشته درباره اهانت رئیس سازمان بسیج به حجت‌الاسلام محمد خاتمی، گفت: امیدوارم هیأت رئیسه مجلس، تذکر کتبی اینجانب، مطهری و تابش را درخصوص اظهارات منتسب به یک مسئول نظامی، در مورد چهره محبوب و مردمی، جناب آقای خاتمی که تفکر ایشان همواره مقوم وحدت و صلح و مدارا در جامعه است، قرائت کند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در بخش دیگری از نطق میان دستور خود اعلام کرد: امیدوارم، به درخواست جمعی از نمایندگان مجلس، بها دهید و الویت و لایحه مناق آزاد تجاری–صنعتی، اردبیل و مهران و چند منطقه ویژه اقتصادی را، نمایندگان به تصویب برسانند تا فضای معطر توسعه به نقاط مرزی و محروم کشور رسانده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده همراه ملت و حامی دولت برآمده از اراده ملت، انتظار دارد شهردار تهران و عموم بخش‌های دولتی، یار راستین خانم دکتر ابتکار با کفایت باشند و با همکاری موثر بین‌بخشی و تزریق اعتبارات با توسعه مترو و گسترش فضای سبز و با جمع‌کردن بساط پارازیت و سوخت و دستگاه‌های آلاینده متحرک و غیرمتحرک به داد شهروندان ایران و تهران برسند.

پیرموذن اضافه کرد: انتظار دارد، دولت، در اسرع وقت، عدالت در پرداختی‌های کارکنان دولت را مجدانه در برنامه کاری خود قرار دهد. در خطه ما اردبیل، یک آموزگار سالخورده با مدرک دکتری، ماهانه کمتر از دو و نیم میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، لیکن یک پزشک عمومی جوان، بالغ بر ده میلیون تومان دریافتی دارد.

او ادامه داد: انتظار دارد که دولت در جهت حمایت از کشاورزان، در اولویت، به جد تمدید ارائه مشوق حمایتی صادرات سیب‌زمینی و با خرید و ذخیره‌سازی توافقی سیب زمینی توسط سازمان تعاون روستایی موافقت لازم به عمل آورد.

نماینده مردم اردبیل اعلام کرد: انتظار دارد، دولت، سرمایه گذاری‌های خارجی در پساتحریم را به مناطق محروم، مرزی و کمتر توسعه یافته گسیل دارد تا ظرفیت‌های شغلی برای خیل جمعیت عظیم بیکاران جوان، این مناطق فراهم آید.

وی با خطاب قرار دادن علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور یادآور شد: انتظار دارد، حداقل دستمزد سال ۹۵ کارگران زحمت‌کش به مبلغ دو نیم میلیون تومان، تعیین و حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان به میزان درخور توجه، افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به گسترش بیماری آنفولانزا خاطرنشان کرد: بیماری آنفولانزا در اردبیل هم کشته داد و هم جاگیر شده، همت شود. سهامداران پدیده شاندیز و میزان را در اولویت و فوریت دریابید.

این نماینده مجلس همچنین همچنین با انتقاد از نگاهی جناحی صداوسیما خاطرنشان کرد: بساط تندروی در دانشگاه‌ها را جمع و رسانه ملی، در جهت افزایش مشارکت مردمی، گرم کردن تنور انتخابات را در برنامه کاری خود قرار دهد. هم اصلاح‌طلبان و عموم اصولگرایان، با تندروهای دو جناح فاصله گرفته و رقابت سالم انتخاباتی را فراهم آورند.

پیرموذت تصریح کرد: مدار رفتار همه صاحب‌منصبان، قانون، که خواست واقعی ملت است باشد و امیدوارم هیأت رئیسه مجلس، تذکر کتبی اینجانب و آقایان مطهری و تابش را درخصوص اظهارات منتسب به یک مسئول نظامی، در مورد چهره محبوب و مردمی، جناب آقای خاتمی که تفکر ایشان همواره مقوم وحدت و صلح و مدارا در جامعه است، قرائت کند.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع)، اعلام کرد: آن حضرت شکیبایی بر حق، وفا به عهد و ادای امانت را سه وظیفه مسلمان راستین برشمرده، ملاک عمل همه‌مان باشد و احدی این مسئولیت‌های پسندیده را از ما نگیرد.

کد خبر : ۳۳۱۵۰۶