خبرگزاری کار ایران

پس از ارائه توضیحات؛

عبدی از پاسخ‌های وزیر کار قانع شد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن پاسخ به سوال نماینده مردم خرم‌آباد در صحن علنی توانست این نماینده را از پاسخ‌های خود قانع کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی ربیعی که برای پاسخ به سوال ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مورد عدم برقراری عدالت شغلی و رفع تبعیض در استفاده مناطق (‌استان‌ها و شهرستان‌ها) مختلف کشور از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی٬ به مجلس آمده بود٬ به سوال‌های این نماینده در صحن علنی مجلس پاسخ داد.

ایرج عبدی پس از استماع توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر سه محور مهم سوالش از وزیر اعلام کرد: در صورتی که آقای ربیعی نسبت به پذیرش سه مطالبه جدی تعهد کنند بنده دیگر صحبتی ندارم.

نماینده مردم خرم‌آباد اضافه کرد: یقین دارم آقای ربیعی انسان تلاش‌گری است٬ اما ما متاسفانه مشکلات بسیاری در بحث اشتغال با دولت محترم داریم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد که ریاست نشست علنی امروز را برعهده داشت در تشریح سه محور مورد نظر ایرج عبدی که در سوالش از علی ربیعی مورد تاکید قرار گرفته بود٬ اعلام کرد: اولین خواسته آقای عبدی این است که مشکلات کارگران در شرکت پارسیلون با توجه به اینکه تعداد این کارگران بسیار محدود بوده و در حدود یکصد نفر هستند در دستور کار جنابعالی قرار بگیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله دوم این است که در آستانه ارائه برنامه ششم توسعه به مجلس با توجه به اهمیت بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی که یک مطالبه ملی است دغدغه آقای عبدی و دیگر همکاران این است که وزرای اقتصادی دولت تلاش کنند در برنامه ششم به حوزه اشتغال و مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی به صورت جدی و برجسته بپردازند و نکته سوم نیز مربوط به فراکسیون اشتغال در مجلس است که با حضور آقای عبدی و دیگر همکاران به طور فعال در خدمت دولت محترم و همکاران ارجمند دولتی هستند.

ابوترابی‌فرد خطاب به ربیعی خاطر نشان کرد: بر این اساس تقاضای دوستان این است که جنابعالی و همکارانتان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور جدی در فراکسیون اشتغال نسبت به حل مشکلات حوزه اشتغال و بیکاری مورد بررسی قرار بگیرد.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از ربیعی پرسید که آیا حاضر به پذیرش هر سه خواسته نماینده خرم‌آباد است که پس از تایید ربیعی، ایرج عبدی اعلام کرد: از توضیحات وزیر قانع شده‌ است.

کد خبر : ۳۲۹۴۵۴