خبرگزاری کار ایران

سوال عبدی از ربیعی:

وزارت کار برای محرومیت‌زدایی چه گامی برداشته است؟

نماینده مردم خرم‌آباد اظهار داشت: در توزیع منابع باید به نحوی عمل شود که فاصله اجتماعی و زندگی و سطح رفاه بین شهرهای مختلف خیلی زیاد نباشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ ایرج عبدی هنگام طرح سوال خود از علی ربیعی وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سوال من ربطی به انتخابات ندارد و از سال گذشته در نوبت رسیدگی بوده که الان زمان آن رسیده است٬ اظهار داشت: آقای ربیعی سوال من را نخوانده‌اند؛ سوال من این نیست که چگونه رشد ایجاد کنیم٬ سوال من این است که چگونه در بیکاری عدالت ایجاد شود.

سوال من مربوط به اصل ۴۸ قانون اساسی است که در مورد رفع هرگونه تبعیض در استفاده مناطق (‌استان‌ها و شهرستان‌ها) مختلف کشور از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی؛ فراهم کردن زمینه رشد همه مناطق (‌استان‌ها و شهرستان‌ها) متناسب با استعداد‌ها و با حفظ رقابت سازنده؛ توزیع مناسب فعالیت‌های اقتصادی در مناطق (‌استان‌ها و شهرستان‌ها) مختلف کشور و استفاده بهینه از قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی در راستای نقش منطقه‌ای و بین‌المللی کشور سخن می‌گوید.

وی افزود: در توزیع منابع باید به نحوی عمل شود که فاصله اجتماعی و زندگی و سطح رفاه بین شهرهای مختلف خیلی زیاد نباشد. در کشوری شاخصی به من نشان بدهید که این مسئله وجود داشته باشد که برای محرومیت‌زدایی و تحقق اصل ۴۸ قدمی برداشته شده باشد. تنها در سال ۹۳ در مسئله بودجه این مورد انجام شده است.

عبدی تصریح کرد: یکی از شاخص‌ها٬ شاخص آمار بیکاری است که عوارض شدید و پرهزینه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: هنوز مشکل کارگران شرکت پارسیلون حل نشده است٬ همچنین خواهشمندم به بحث اشتغال در برنامه ششم توجه جدی شود.

عبدی در پایان و پس از ارائه توضیح‌های ربیعی اظهار داشت که از پاسخ‌ها و توضیح‌های وزیر کار قانع شده است.

کد خبر : ۳۲۹۴۵۳