خبرگزاری کار ایران

لاریجانی خطاب به کوچک‌زاده:

هر سه ماه یکبار برای دریافت مبلغی از بودجه مجلس مراجعه می‌کنید

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۱۴۳

رییس مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده در صرف مورد بودجه‌ای که در اختیار رییس مجلس است٬ گفت: خود شما هر سه ماه یکبار برای دریافت مبلغی از بودجه مجلس مراجعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ مهدی کوچک‌زاده در دقایق ابتدایی نشست علنی امروز با اشاره به ماده ۱۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری اعلام کرد: دولت موظف بود تا تاریخ ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند٬ اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. لایحه برنامه توسعه ششم نیز باید به مجلس ارائه می‌شد که تاکنون ارائه نشده است و گذشت زمان در خصوص تدوین این دو لایحه به مجلس موجب ضرر کشور شده‌ است.

وی افزود: در ۱۲ سالی که نماینده مجلس بودم٬ بار‌ها ماده ۵۵ را تذکر داده‌ام ولی متاسفانه این بند هرگز اجرا نشد و این در حالی است که در بند دوم این ماده تصریح شده رسیدگی عملکرد بودجه سالانه مجلس و ارائه گزارش آن حداکثر تا پایان شهریور ماه انجام شود.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: در سال‌های گذشته هرگز ندیدم که گزارشی درباره بودجه مجلس منتشر شده‌ باشد و سال گذشته نیز در مراجعات مردمی سوال‌های بسیاری در خصوص ساخت‌و‌ساز مجلس و دیوارکشی به دور ساختمان مجلس مطرح شده‌ است. البته مسئله این نیست که این اقدام‌ها درست بوده یا غلط٬ اما در برخی از رسانه‌ها با نگاه مفسده‌انگیز یا حق‌طلبانه سوال‌هایی طرح شده که صرف هزینه‌های هنگفت در شرایط اقتصادی کنونی به چه جهت بوده است.

کوچک‌زاده با تاکید براینکه قصد جسارت ندارد خطاب به لاریجانی گفت: در هشت سالی که شما ریاست مجلس را به عهده داشتید و همچنین پیش از آنکه این مسئولیت به عهده آقای حداد عادل بود٬ مبالغی در حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیارد تومان در اختیار رئیس مجلس برای کمک به اشخاص حقیقی قرار داشته که بخشی از آن به نمایندگان مجلس داده شد. مسئله اینجاست که در رابطه با این مبالغ هرگز گزارشی منتشر شده‌ است. بنابراین عمل نکردن به ماده ۵۵ و عدم انتشار گزارش نحوه هزینه بودجه توسط رئیس مجلس یکی دیگر از قانون‌شکنی‌هایی است که بخاطرش از سمت نمایندگی استعفا کردم.

در ادامه علی لاریجانی که ریاست نشست علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ به کوچک‌زاده یادآور شد: اینکه می‌گویید دولت باید تا ۱۵ آذر لایحه بودجه و برنامه توسعه را ارائه کند، صحیح است و دولت مرتکب تخلف شده‌است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد تذکر دوم باید بگویم موضوعی که شما مدعی شدید صحیح نیست٬ چرا که در تمام سال‌های گذشته بررسی‌های لازم انجام شده و گزارش بودجه مجلس ارائه شده است و امسال نیز همچون گذشته این گزارش به کمیسیون ارائه شد و هم اکنون نیز در حال بررسی است.

وی افزود: ادعای شما در خصوص هزینه ده میلیاردی دیوارکشی مجلس درست نیست و برای این منظور تنها دو الی سه میلیارد تومان هزینه شده که بنا به ملاحظات امنیتی بوده و مسئولیت امنیت مجلس بر عهده رئیس مجلس است.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: موضوع مرتبط با عملیات عمرانی مجلس مسئله پنهانی نیست. با توجه به تهدیدهای امنیتی و لحاظ نظرات ستاد کل سپاه پاسداران و دیگر نهادهای ذیربط برای شما نمایندگان این طرح را اجرایی کردیم.

وی افزود: دلیل دیگر این اقدام کار و دغدغه خود نمایندگان بوده است. خود شما بار‌ها گفته‌اید حضور ۵ نماینده در یک اتاق مناسب نیست و من به همین دلیل برای هر یک از نمایندگان یک اتاق در نظر گرفته‌ام.

لاریجانی با اشاره به دیگر اقدام‌های عمرانی صورت گرفته یادآور شد: در کتابخانه مجلس نفایس تاریخی نگهداری می‌شود و اگر خدایی نکرده زلزله‌ای رخ بدهد از بین می‌روند و به همین منظور در حال ساخت ساختمانی هستیم که نفایس را در آن نگهداری کنیم.

لاریجانی در پایان اعلام کرد: در مورد اینکه می‌گوییم بودجه کلان در اختیار رئیس مجلس قرار دارد٬ باید بگویم بودجه‌ای پرداخت نشده است و اینکه می‌گویید مبلغ ۴۲ میلیارد تومان در اختیار رئیس مجلس بوده صحیح نیست. در واقع این مبلغ بر روی کاغذ نوشته شده٬ اما مبلغی که پرداخت شد در حدود ده میلیارد تومان بوده است که آن نیز در اختیار نمایندگان مجلس برای کمک به مستمندان قرار گرفته است وخود شما نیز سه ماه یکبار برای دریافت این مبلغ مراجعه می‌کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز