خبرگزاری کار ایران

شوهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی فخر جهان تشیع است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برقراری نظم و امنیت کامل راهپیمایی اربعین حسینی در یکی دو سال اخیر به روشنی نشان از قدرت، دقت و اشراف کامل مسئولان نظامی و امنیتی کشورمان به مرزها و منطقه دارد.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر اهمیت راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در مناسبات منطقه‌ای، اظهار داشت: راهیپمایی میلیونی اربعین حسینی بی‌شک بزرگترین رویداد مذهبی جهان است که به ویژه در سال‌های اخیر شاهد برگزاری باشکوه این رویداد بزرگ بوده‌ایم.

وی افزود: برقراری نظم و امنیت کامل راهپیمایی اربعین حسینی در یکی دو سال اخیر به روشنی نشان از قدرت، دقت و اشراف کامل مسئولان نظامی و امنیتی کشورمان به مرزها و منطقه دارد.

نماینده مردم ایلام یادآور شد: خوشبختانه در چند سالی که راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی با شکوه و در وسعتی گسترده انجام می‌شود، شاهد بروز مشکل جدی امنیتی نبوده‌ایم و امسال نیز به امید خدا و به همت مسئولان نظامی و امنیتی کشورمان، این رویداد بزرگ مذهبی به خوبی در حال برگزاری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کترل کامل نیروهای امنیتی کشورمان بر مناطق مرزی، اعلام کرد: تا به امروز هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی پیش نیامده و در مقایسه با سال گذشته، حتی مشکلات به مراتب کاهش یافته و به جز چند مورد تصادف خودرویی شاهد اتفاق خاصی نبوده‌ایم و وضعیت امنیتی نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است.

وی افزود: نکته مهم در این خصوص این است که نیروهای داعش فاصله بسیاری تا مرز مهران دارند و داعشی‌ها باوجود آن‌که بی‌شک مترصد اقدام‌هایی است، اما باتوجه به نظارت دقیق نیروهای امنیتی از هوا و زمین، موفق به هیچ اقدامی نشده است.

شوهانی در پایان تصریح کرد: راهیپمایی میلیونی اربعین حسینی را بی‌شک می‌توان بزرگترین رویداد مذهبی جهان دانست که موجب فخر و مباهات جهان تشیع است که می‌توان به عنوان الگویی برای برقراری نظم و امنیت برای همه جهان باشد.

کد خبر : ۳۲۶۷۴۵