خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای عنوان شد؛

تاکید مجمع زنان اصلاح‌طلب آذربایجان غربی بر احیای کرامت زنان

مجمع زنان اصلاح طلب آذربایجان غربی در راستای تاکید بر احیای کرامت واقعی زنان در جامعه، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا٬ متن بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب آذربایجان غربی به شرح زیر است:

به نام خدایی که انسان را آفرید و او را کرامت بخشید

در دایره هستی، زن و مرد خلقت همسانی داشته‌اند؛ قالبی از خاک، با پرتوی تابناک و هر دو مختار، مکلف و مسئول.

در آئینه فطرت، انسان اعم از زن یا مرد، موجودی ارزشمند، توانا و تاثیرگذار است و در نگاه ادیان الهی به‌ویژه اسلام، زن و مرد هیچ برتری نسبت به هم ندارند و در برگ‌های زرین ادبیات ایران، زن، در نقش همسر و مادر، نماد عشق و ایثار و فداکاری است.

حضرت مولانا می‌فرماید: اگر در میان زن و مرد واسطه عشق و محبت باشد، زن به مرد غالب خواهد شد و مرد را تحت سیطره ارزشی خود قرار خواهد داد و اگر واسطه عشق نباشد مرد بر زن، غلبه خواهد کرد.

همچنین در اندیشه مردان بزرگ، جایگاه زن، بسیار متعالی است؛ روح‌های بزرگ زن را عزیز و روح‌های حقیر زن را ذلیل دیده و می‌بینند.

و تاریخ گواه است که از دیرباز، زن متحمل محرومیت‌ها و محدودیت‌ها و تبعیض‌های ناروا بوده است.

حاکمیت فرهنگ مردسالار، کرامت و عزت انسانی زن را زیر سوال برده و انواع خشونت‌های مرسوم اعم از خشونت‌های جسمی، روحی و روانی از واقعیت‌های تلخ جامعه ماست، عدم تبیین حقوق زن، نبود پایگاه‌های حمایتی، نقص آشکار قوانین خانواده، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان، بی‌توجهی به شایستگی‌های واقعی آنان و سوق دادن جامعه به سمت ارزش‌های غیراخلاقی، گمنام ماندن زنان خلاق و توانا، عدم راهیابی به سطوح مدیریت‌های عالی و غلبه نگاه جنسیتی در انتصاب‌ها، هر کدام در جای خود از مصادیق خشونت‌های جدید در عصر حاضر است.

در چنین شرایطی زنان جامعه ما نه تنها در انتظار یک نهضت بزرگ فکری و فرهنگی برای احقاق حقوق انسانی خود هستند، بلکه امیدوارند ایران اسلامی نقطه آغازی باشد برای اشاعه تعالیم نجات‌بخش اسلام در سطح جهانی برای احیای کرامت واقعی زن.

از همه اندیشمندان، متفکران، علمای فرهیخته و قانونگذاران و دولتمردان، خواستاریم ما را در برداشتن این دو گام بزرگ یاری فرمایند. به امید پایان تبعیض و رفع خشونت از همه زنان جهان

دفتر استانی مجمع زنان اصلاح طلب آذربایجان غربی

کد خبر : ۳۲۶۴۶۹