خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به رسایی:

لایحه شفافیت منابع مالی در زمان مقرر بررسی‌می‌شود

رییس مجلس در پاسخ به تذکری از سوی حمید رسایی اعلام کرد که لایحه شفافیت منابع مالی در زمان مقرر بررسی‌می‌شود .

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حمید رسائی در حاشیه بررسی لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث در تذکری آیین‌نامه‌ای که ارتباطی به لایحه در دست بررسی نداشت٬ اعلام کرد: در روز ۲۵ آبان‌ماه لایحه‌ای از سوی دولت در خصوص شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات در مجلس توزیع شد که برروی آن تاریخ ۱۹ آبان درج شده بود. البته اینجا گفته شد این لایحه در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه توزیع شده که این مسئله صحت ندارد.

وی با تکرار صحبت‌های هفته گذشته کوچک‌زاده در مجلس یادآور شد:‌‌ همان شب وزیر محترم کشور در تلویزیون اعلام کرد لایحه‌ای در خصوص شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات تقدیم مجلس شده است٬ اما مجلس تعلل می‌کند و فردای آن روز روزنامه‌ها تیتر زدند «هراس از شفافیت!»

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: هفته گذشته سه جلسه در مجلس برگزار شد و این درحالی است که حدود ۱۵ طرح و لایحه دو فوریتی در لیست انتظار وجود دارد٬ اما بنده و بسیاری از نمایندگان از شفافیت هزینه‌های انتخاباتی استقبال می‌کنیم. اینطور بازی کردن با حیثیت مجلس با اهداف سیاسی انتخاباتی است، کأنه ما می‌ترسیم، ‌ درست نیست.

رسائی در پایان اعلام کرد: هر چیزی ساز و کاری دارد و بالاخره یک نفر باید از حیثیت مجلس دفاع کند.

لاریجانی: لایحه شفافیت منابع مالی در زمان مقرر بررسی‌می‌شود

علی لاریجانی که ریاست مجلس را برعهده داشت٬ در پاسخ به اظهارات رسائی اعلام کرد: این لایحه مطابق ضابطه تقدیم مجلس شده و هیچ تاخیر و تعللی در کار نبوده است.

وی افزود: لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات بنابر قانون در نوبت است و حتما هم بررسی خواهد شد و اگر کسی گفته مجلس تعلل می‌کند، حرف درستی نزده است.

تذکر رسائی در حالی مطرح شد دقایقی پیش از آن احمد خجسته رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با حضور در جایگاه خبرنگاران به ایلنا خبر داد با وجود اینکه بیش از ۲۰ طرح و لایحه با قید فوریت در نوبت بررسی قرار داشت٬ اما با پیگیری‌هایی که برخی نمایندگان و بنده به عنوان رئیس کمیسیون شورا‌ها انجام دادیم لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات از نوبت خارج شد و با توجه به حساسیت این موضوع و اینکه جلوگیری از ورود پول‌های آلوده هم در راستای مطالبه مردم و هم منویات مقام معظم رهبری است با همراهی هیات رئیسه مجلس قرار است این لایحه خارج از نوبت فردا در صحن علنی با دو فوریت در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا به نظر می‌رسد رسائی در حاشیه بررسی لایحه مهم بیمه‌ای که به مردم مربوط بود٬ ناگهان این موضوع را مطرح کرد تا به نوعی تاکید خود بر این موضوع و نگرانی از عدم اعلام وصول لایحه در مجلس را نشان دهد که البته لاریجانی در پاسخ به تذکر رسائی اشاره‌ای به آن نکرد.

کد خبر : ۳۲۴۰۵۴