خبرگزاری کار ایران

عطریانفر در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان در مسیر همبستگی از رقیب خود موفق‌ترند

عضو حزب کارگزاران گفت: اقدامات انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاکنون مثبت بوده و به دلیل یکپارچگی و همبستگی٬ تاکنون اصلاح‌طلبان در مسیری که طی کردند حداقل از رقیب خود موفق‌تر بوده‌اند.

محمد عطریانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فعالیت‌های شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: شواری عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نهادی است که مرجعیت حقوقی و عرفی و نقش حکمیت را میان جریان‌های ذیل اصلاح‌طلبان ایفا می‌کند.

وی افزود: سرنوشت انتخابات در جناح اصلاحات در حوزه‌های انتخابیه توسط شخصیت‌های موثر و ملی استان‌ها رقم می‌خورد و  چنانچه جریان‌های اصلاح‌طلب در برخی تدابیر و سیاست‌های استانی خود دچار تفاوت نگاه و اختلافی شوند که حل نشود٬ برای رفع آن اختلاف شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایفای نقش کرده و به برون‌رفت از اختلاف‌های استانی کمک می‌کند.

عطریانفر خاطرنشان کرد: به نظر من اقدامات انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاکنون مثبت بوده و به دلیل یکپارچگی و همبستگی٬ تاکنون اصلاح‌طلبان در مسیری که طی کردند حداقل از رقیب خود موفق‌تر بوده‌اند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: کارگزاران هم به عنوان یکی از شاخه‌های موثر درون جبهه اصلاحات جلسات حزبی و انتخاباتی خود را به صورت مستمر و در طول هفته و ماه برگزار می‌کند و با همفکری میان افراد و مشورت‌هایی که به دیگر احزاب منتقل می‌کند، در حال نقش‌آفرینی در عرصه سیاسی و انتخاباتی است و امیدواریم بتواند نقش تاریخی خود را در این میان به خوبی ایفا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص تایید صلاحیت‌ها و استعلام از مراجع چهارگانه عنوان کرد:‌ مرجع تایید صلاحیت برای انتخابات، تنها هیات‌های اجرایی هستند و مراکز مورد اشاره مراکز استعلامی است که در قانون نام آنها برده شده است.

وی افزود: هر قانونی جامع و مانع است؛ جامع یعنی قانونگذار همه احتمالات را در نظر گرفته و مانع یعنی هرگونه مسئله غیر است. پس کسی نمی‌تواند فراتر از قانون سخنی بگوید و قانون وضع کند مگر اینکه مجلس شورای اسلامی قانون خاصی وضع کند.

عطریانفر تاکید کرد: در قانون مراجع استعلامی کاملا مشخص شده‌اند این مراجع نظارت خود را نسبت به مصادیق و نامزدهای انتخاباتی به هیات‌های اجرایی اعلام می‌کنند، هیات‌های اجرایی هستند که به اقتضای اطلاعات دریافتی نسبت به نامزدهای انتخاباتی اظهارنظر می‌کنند. اگر این هیات صلاحیت فردی را رد کرد، از باب رعایت حقوق عمومی نامزد حق دارد مراتب اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کند و این شورا در مسیر احقاق حق می‌تواند حق او را استیفا کند.

این عضو حزب کارگزاران در تشریح آرایش سیاسی اصولگرایان عنوان کرد:  به نظر می‌رسد اصولگرایان دچار نوعی تفرقه هستند. لاریجانی رکن مهمی در جریان اصولگرایی است و فعلا محور اصولگرایان است که این جریان باید تلاش کند از او بهره بگیرد.

کد خبر : ۳۲۳۰۰۲