خبرگزاری کار ایران

با توافق مدیران کنسولی تهران و جاکارتا؛

صدور روادید ایران و اندونزی تسهیل می‌شود

مدیران کل کنسولی وزارت امور خارجه ایران و اندونزی توافق کردند صدور روادید را برای اتباع یکدیگر تسهیل کنند.

به گزارش ایلنا، اجلاس مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در روزهای نوزدهم و بیستم آبان ماه جاری در تهران برگزار شد.

در این اجلاس علی چگینی و تری تاریات مدیران کل کنسولی وزارت امورخارجه دو کشور و هیات‌های همراه راه‌های توسعه و تقویت روابط کنسولی بین دو کشور را بررسی کرده و اهمیت و نقش مناسبات کنسولی را به عنوان تسهیل‌کننده روابط در سایر عرصه‌ها مورد تاکید قرار دادند.

در این نشست توسعه روابط میان ملت های دو کشور مورد بحث قرار گرفت و طرفین توافق کردند که روادید گردشگران، تجار، سرمایه‌گذاران، دانشجویان، اساتید، ورزشکاران و هنرمندان را با سهولت و سرعت بیشتری صادر کنند.

همچنین موضوع زندانیان و چگونگی کاستن از مشکلات آنها و خانواده هایشان نیز مورد گفت‌وگو قرار گرفت و طرفین توافق کردند که به مذاکرات و مشورت های خود در خصوص چارچوب‌های قانونی، کمک به زندانیان از جمله امضای موافقتنامه انتقال محکومین ادامه دهند.

بر اساس این گزارش موضوع امکان انعقاد موافقتنامه‌های قضایی، همچون موافقتنامه معاضدت قضایی و استرداد مجرمین از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد و مقرر شد که رایزنی‌های مقامات ذیربط دو کشور برای فراهم کردن بستر لازم جهت انعقاد موافقتنامه‌های مزبور با جدیت دنبال شود.

تقویت همکاری‌های بین پلیس دو کشور در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان و سایر جرایم سازمان‌‌یافته نیز مورد تاکید قرار گرفت

کد خبر : ۳۲۱۵۲۲