خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای صورت گرفت؛

واکنش سازمان انرژی اتمی به حاشیه‌‌سازی‌ رسانه‌ای درباره اظهارات شمخانی

در پی انتشار مطالبی نادرست در برخی رسانه‌ها، سازمان انرژی اتمی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت سازمان انرژی اتمی، در این بیانیه آمده است: متاسفانه روزهای اخیر تعدادی معدودی از رسانه‌ها درخصوص اقدامات سازمان انرژی اتمی مطالب غلطی را منتشر می‌نمایند و اینکار تا جایی پیش رفته که حتی در رسانه‌ملی از قول دبیر شورای‌عالی امنیت‌ملی که جایگاه والایی در سیاست و امنیت کشور دارد خبر منتشر می‌نمایند. در این مورد اخیر که امیدواریم آخرین آن باشد از قول دریادار شمخانی گفته شده که« پس از تذکر به سازمان انرژی اتمی جمع‌آوری سانتریفیوژها متوقف گردیده است». با توجه به تشابه این نوع ادبیات با مورد قبلی که به نقل از یکی از نمایندگان محترم مجلس عنوان شده بود، بلافاصله سخنگوی سازمان با جناب خسروی معاون رسانه‌ای دبیرخانه شورای‌عالی امنیت‌ملی تماس گرفته و صحت و سقم موضوع را جویا شد.

خسروی پس از بررسی با سخنگوی سازمان تماس گرفته و اعلام نمودند هنگام بازدید آقای شمخانی از نمایشگاه‌مطبوعاتی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران درخصوص موضوع سوریه مطلبی را تایید کرده لاکن چون همزمان خبرنگار دیگری درخصوص موضوع تذکر به سازمان انرژی اتمی سوال نموده بود، آن خبرنگار به اشتباه پاسخ آقای شمخانی به سوال روسیه را پاسخ به سوال خود تلقی نموده و این مطلب را منتشر نموده است.

خسروی اعلام نمود بلافاصله به سایت انتشار دهنده تذکر لازم داده شد و ضمن تماس با آقای جبلی معاون خبر صداوسیما خواستار توقف پخش این مطلب در شبکه‌های مختلف صداوسیما شده و در نتیجه عملاً از ساعت 20:30 دقیقه (19 /08 /94) پخش این خبر در صداوسیما متوقف شد.

سازمان‌انرژی‌اتمی ایران بدینوسیله به اطلاع عموم می‌رساند که اقدامات این سازمان به صورت روشن در مصاحبه با خبرگزاری‌های مختلف مطرح گردیده از جمله بیش از بیست خبرگزاری که مستقیماً در این‌خصوص هنگام بازدید سخنگوی این سازمان از نمایشگاه مطبوعات در این رابطه از ایشان سوال نموده‌اند، پاسخ‌ها را به صورت دقیق منتشر کرده‌اند که از عموم مردم درخواست می‌شود به این منابع مراجعه نمایند.

ضمناً از رسانه‌های مختلف دعوت می‌شود به منظور اطلاع‌رسانی صحیح و جلوگیری از مشوه‌نمودن اذهان‌عمومی قبل از انتشار مطالب مرتبط با اقدامات سازمان انرژی اتمی از طریق اداره‌کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی و یا سخنگوی سازمان از صحت مطالبی که قرار است منتشر نمایند اطمینان حاصل نموده سپس مبادرت به انتشار مطالب خود نمایند.

کد خبر : ۳۲۱۱۹۵