خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با وزیر خارجه آلمان:

اجرای برجام مقطع مهمی در ایجاد اعتماد میان ایران و غرب است

دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به نقش تعیین‌ کننده ایران در منطقه و جایگاه مهم آلمان در اروپا، رابطه دوستانه مبتنی بر احترام متقابل میان دو کشور را تأمین‌کننده منافع و اهداف سیاسی و اقتصادی ایران و آلمان دانست.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در دیدار وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت: در کنار همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی امکان افزایش رایزنی و تبادل اطلاعات میان دو کشور برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای به‌ویژه درمورد افغانستان، عراق و سوریه وجود دارد.

وی افراط‌گرایی و تروریسم را بزرگ‌ترین تهدید امنیت جهان امروز عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت شکل گیری اراده جهانی برای مقابله واقعی با ریشه‌ها، حامیان و تامین کنندگان جریان تروریسم گفت: بزرگ‌ترین آفت در مبارزه با تروریسم، برخورد گزینشی با این پدیده شوم از جانب برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سرکوب خشونت‌بار مردم مسلمان فلسطین به دست رژیم صهیونیستی و همچنین تجاوز غیرقانونی عربستان سعودی به یمن و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌پناه افزود: مقابله با تروریسم دولتی که در سایه سکوت مجامع بین المللی ازجانب برخی کشور‌ها با غیرانسانی‌ترین روش‌ها در جریان است باید در کنار مبارزه با تروریسم تکفیری مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد.

شمخانی آغاز مرحله اجرایی برجام را مقطعی بسیار مهم در ایجاد و تقویت اعتماد میان ایران و کشورهای غربی غیرمتخاصم دانست و با تاکید بر اصول ثابت، مستقل و تغییرناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت: تعامل سازنده در چارچوب تامین منافع مشترک و توجه به خطوط قرمز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعیین شده می‌تواند زمینه شکل‌گیری فصل جدیدی از همکاری‌های همه‌جانبه را فراهم کند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران دیدارهای انجام شده با مقامات عالی‌رتبه کشورمان را بسیار مفید و سازنده خواند.

فرانک وال‌تر اشتاین مایر با ابراز امیدواری درخصوص گسترش روابط همه‌ جانبه میان ایران و آلمان روابط تاریخی دو کشور را پشتوانه محکمی برای آغاز مناسبات جدید در فضای پس از برجام دانست.

کد خبر : ۳۱۴۵۲۵